י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"שוד מכוון"

הפרשן הערבי: "טראמפ יותר יהודי מיהודים"

ד"ר אניס אל-ח'סאונה, פרשן פוליטי ירדני, מתח ביקורת חריפה על תוכנית המאה אותה הגה הנשיא האמריקני דונלד טראמפ • "הנשיא האמריקני טראמפ יותר יהודי מיהודים וישראלי יותר מנתניהו, שוד מכוון ומתוכנן של ירושלים ואתרים קדושים"

הפרשן הערבי: "טראמפ יותר יהודי מיהודים"
טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

הפרשן הירדני ד"ר אניס אל-ח'סאונה לא התחבר לתוכנית המאה של הנשיא האמריקני טראמפ ותקף אותה בדברים קשים.

הפרשן כתב בין היתר כי "מה שמדהים ומפתיע הוא ההגמוניה של מדינה שאוכלוסייתה אינה עולה על כמה מיליוני אנשים המגיעים מאזורים שונים בעולם, שליטתה של ישראל בארצות הברית, בריטניה, ומי שעקב אחר ההכרזה על עסקת המאה מבין כי הנשיא האמריקני טראמפ יותר יהודי מיהודים וישראלי יותר מנתניהו. העברת השגרירות של ארצו לירושלים, והענקת רמת הגולן לישראל, והציע עסקה לישראל שהיא פחות ממה שהיהודים רוצים בעצמם."

הפרשן המשיך לתקוף ואמר כי "נתניהו נסע מוושינגטון למוסקבה כדי לפגוש את פוטין כדי לברך על העסקה, ונתניהו אמר משם כי על הפלסטינים להתחיל ליישם אותה. מצרים קובעת כי על הפלסטינים ללמוד את העסקה בשעה שמשרד התרבות המצרי השלים את שיפוץ ותחזוקה של בית כנסת באלכסנדריה בעלות של 100 מיליון לירות מצריות. הם מצהירים כי המשטר המצרי מציע לישראל יותר ממה שרוב המפלגות הישראליות הקיצוניות שאפו אליו. שלושה שגרירים ערבים נכחו בהכרזה על העסקה, ואני לא יודע למה הם מחאו כפיים, והאם מחיאות הכפיים שלהם היו להכריז על ירושלים כבירת הנצח של ישראל, או למחוא כפיים לסיפוח אדמות פלסטיניות בבקעה או לסיפוח התנחלויות".

"מדינות אמריקה הלטיניות דוהרות להעביר את שגרירותיהן לירושלים" הלין הפרשן. "מדינות ערב מחליפות ביקורי משלחות עם ישראל ומשתפות עמה פעולה".

ירדן תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד