כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ימים אפלים"

הדיפלומט הסיני השווה לשואה ועורר סערה

לאחר ההחלטה לאסור על טיסות מסין להגיע לישראל, הסינים פנו לישראל "פתחנו שערינו בפני היהודים בשואה, אל תסגרו השערים בפני הסינים" הדברים עוררו סערה וגררו התנצלות

הדיפלומט הסיני השווה לשואה ועורר סערה
מסיבת עיתונאים בשגרירות סין בתל אביב צילום: פלאש 90

על רקע החלטת ישראל לסגור את גבולותיה בפני מי שאינו אזרח המדינה ושהה בסין בשבועיים טרם הגעתו, קרא ממלא מקום שגריר סין לממשלה: "הסירו את המגבלות". לדבריו. הדיווחים על כל שהנגיף משתולל בסין והפיל אלפי חללים, שקרי. בשגרירות השוו לשואה - והתנצלו. כך דווח איתמר אייכנר מאתר Ynet.

על פי הדיווח, ממלא מקום שגריר סין בישראל, דאי יומינג, אמר הערב בעניין התפרצות נגיף הקורונה כי "בתקופות אפלות בהיסטוריה לא סגרנו את השערים בפני העם היהודי, ואנו מקווים שישראל לא תסגור את השערים בפני הסינים". את הדברים אמר על רקע החלטת ישראל לסגור את גבולותיה בפני אנשים שאינם אזרחי ישראל ששהו בסין בשבועיים שלפני הגעתם.

לאחר שהדברים עוררו סערה גדולה, בשגרירות הסינית מיהרו להסביר כי לא התכוונו להשוות את ההחלטה הישראלית לשואה, "ברצוננו להבהיר כי לא הייתה כוונה להשוות את הימים האפלים של השואה למצב הנוכחי, ולמאמצים שננקטים על ידי ישראל להגן על אזרחיה. אנו מתנצלים אם הדברים הובנו אחרת". כך לשון ההתנצלות.

ממלא מקום שגריר סין בישראל אמר, כי השפעת הווירוס רוסנה, וחבל שמפיצים פייק ניוז ברשתות. סין תרמה תרומה אדירה לעולם כדי לעצור את התפשטות הווירוס. הימנעו מתגובות מוגזמות, הסירו את המגבלות על הסחר ותנועת אנשים". עוד הוסיף סגן השגריר. "כשאני שומע חדשות כאלה על מדינות שמחרימות כניסה של סינים אני מרגיש עצוב. אנחנו משתלטים על הווירוס. הפייק ניוז והשמועות קשים יותר מהווירוס עצמו".

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד