כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אל-קאעידה?

חמושים פוצצו את צינור הגז בין ישראל ומצרים

על פי הדיווח בתקשורת הערבית, חמושים, שעדיין לא ברור למי משויכים, פוצצו את צינור הגז בין ישראל למצרים בסיני. רק לפני שבועיים הודיעו שרי האנרגיה של ישראל ומצרים על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים

חמושים פוצצו את צינור הגז בין ישראל ומצרים
דאעש נשבעים אמונים בסיני צילום: צילום מסך

רשת אל-ג'זירה דיווחה הערב (ראשון) כי חמושים לא מזוהים פוצצו בצפון חצי האי סיני, את צינור הגז שמחבר בין ישראל למצרים.

בשלב זה לא ברור האם נגרם נזק לצינור, ובמידה וכן - האם מדובר בנזק משמעותי. האיזור בו אירע הפיצוץ, קיימת בו נוכחות גדולה של פעילי אל-קאעידה.

כזכור, לפני שבועיים הודיעו שרי האנרגיה של ישראל ומצרים על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים. "מדובר בהתפתחות חשובה, שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים" נמסר בהודעה משותפת. מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז (LNG) במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי (regional gas hub).

משותפות לווייתן נמסר כי "לא אירעה פגיעה במערכת הולכת הגז של EMG המחברת בין ישראל למצרים וכן, לא אירעה פגיעה במערכות שמוליכות את הגז מלוויתן. הזרמת הגז מלוויתן למצרים נמשכת כסדרה".

מלשכת שר האנרגיה, יובל שטייניץ, נמסר: "נכון לשעה זו, הגז הטבעי זורם בצינור מישראל ומגיע למצרים. עניין הפיצוץ, ככל שהיה, נבדק על ידי המשרד בתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים".

מצרים סיני גז טבעי דאעש סיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד