י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יועצו הבכיר של טראמפ

"אם הפלסטינים לא יעמדו בתנאים - אין צורך להכיר בהם כמדינה"

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ וחתנו, התראיין הלילה לרשת CNN והתייחס לתוכנית השלום של הנשיא האמריקני • לדבריו אם הפלסטינים לא יהיו מוכנים לעמוד בחלק מתנאי תוכנית המאה - מדינת ישראל לא צריכה לקחת את הסיכון הכרוך בהכרה במדינה פלסטינית

"אם הפלסטינים לא יעמדו בתנאים - אין צורך להכיר בהם כמדינה"
קושנר צילום: רויטרס

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ וחתנו, ג'ארד קושנר, התייחס הלילה (שני) לתכנית השלום במהלך ריאיון לרשת CNN ואמר: "אם הפלסטינים לא מסוגלים לעמוד בתנאים מסוימים במסגרת התוכנית – ישראל לא צריכה להכיר בהם כמדינה".

כזכור, בראיון  לאתר החדשות האמריקני "GZERO" שהתקיים בסוף השבוע שעבר, התייחס קושנר לאפשרות שמדינת ישראל תספח את ההתנחלויות, בקעת הירדן וצפון ים המלח לפני הבחירות: "אנחנו מקווים שבישראל ימתינו עם הסיפוח לאחרי הבחירות".

קושנר נשאל אם הממשל האמריקני תומך בסיפוח כעת, והשיב: "לא, הסכמנו איתם על הקמת ועדה שתכין את המפה. לדעתי צריך שתהיה ממשלה ישראלית כדי להתקדם. נראה מה יקרה".

עוד אמר קושנר: "הממשל סיכם על הקמת צוות טכני שיתחיל לעבוד על המפות – בקעת הירדן יכול לכוון למגוון דברים שונים. אנחנו רוצים לוודא שכל הפרמטרים מוגדרים, שאנחנו יודעים איפה ההקפאה המדוברת. כרגע גיבשנו סוג של מסמך תנאים – תידרש עבודה של כמה חודשים נוספים כדי להשיג מסמך שכולנו נסכים עליו".

בתוך כך, בכירים בלשכת ראש הממשלה נתניהו אומרים שגם אם תקום מדינה פלסטינית בעקבות התוכנית של הנשיא האמריקני, המרכיב של חילופי שטחים ואוכלוסייה עם תושבי האזור - לא יתקיים. עוד נאמר כי הסיבות לכך שהתוכנית הזו לא תצא אל הפועל הן קודם כל משום שהנושא דורש הסכמה של כל הצדדים, הסכמה שטרם הושגה גם לגבי הסעיפים הפשוטים ביותר. 

ג'ארד קושנר דונאלד טראמפ תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד