י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פותחת את המירוץ

היום הגדול של העיר הכי משעממת בארה"ב

בירת איווה, דה מוין, הוגדרה כעיר האפורה בארה"ב. אבל אחת ל-4 שנים היא פותחת את המרוץ לנשיאות - והופכת למרתקת. הדמוקרטים מתכוננים ללילה מותח. כך מפרסם הבוקר (ב') עורך "ישראל היום"-בועז ביסמוט

היום הגדול של העיר הכי משעממת בארה"ב
דגל ארצות הברית צילום: pixabay

"דה מוין רחוקה מלהיות הבירה התוססת ביותר מתוך 50 הבירות שיש למדינות ארה"ב להציע. היא יכולה, לא נעים להגיד, בקלות להתחרות על התואר העיר המשעממת ביותר בארה"ב. אופס, היא כבר זכתה בתואר כזה, כאשר הוגדרה בתור העיר הכי אפורה בארה"ב.

אבל אחת לארבע שנים - דה מוין מרכזת את מלוא תשומת הלב כיוון שהיא פותחת המירוץ לנשיאות, עם שיטת הבחירות הייחודית כל כך: שיטת אסיפות הבוחרים. יכול מאוד להיות שהאסטרטגיה של הדמוקרטים (רדיפת הנשיא) רק תפגע בהם. ביום רביעי הסנאט צפוי להכריע, ועוד קודם לכן, ביום שלישי, צפוי הנשיא טראמפ לשאת את נאום מצב האומה השנתי שלו. כלומר, הבחירות באיווה הלילה יזכו לבקושי כמה שעות של כיסוי תקשורתי, בטרם תחזור התקשורת להתעסק בטראמפ".

עוד כתב: "במהלך הלילה (בין ראשון לשני) אמור היה להתקיים בפלורידה הסופר בול, הגמר שכל אמריקה צופה בו שגם פתח את כל מהדורות החדשות באמריקה - והנה מדוע רק השמש חייכה אתמול באיווה.

אחוז המצביעים הוא רק כ־15 אחוז מהתושבים. אם הצעירים באמת ינהרו בהמוניהם כפי שהסקרים חוזים - סנדרס צפוי לזכות בענק. אם המבוגרים יחסית יצביעו בשיעור גבוה, ביידן יהנה מההפקר ואולי אף ינצח ויקבל את המומנטום שהוא כה צריך כדי להמשיך הלאה. בכל מקרה, בגלל השיטה הייחודית, ייתכן שיהיה מועמד שיגיע משום מקום כדי לזכות במקום השני (למשל איימי קלובשר או פיט בוטיג'ג'). על פי מצב העניינים כאן, וזוהי רק ההתחלה אמנם, 11 המועמדים הדמוקרטיים (כולל סנדרס, ביידן ו־וורן) אפילו לא מצליחים לערער את מצבו של הנשיא טראמפ".

המירוץ לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד