י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הונאת וואטסאפ

הונאת וואטסאפ: כך עקץ צעיר מהדרום אנשים במאות אלפים

שינה את תמונת הפרופיל: צעיר מהדרום הצליח להוציא מאות אלפי שקלים מאנשים באמצעות התחזות לקבלן בתוכנת המסרים וואטסאפ • המקרה מפתיע בעיקר משום שהוא לא היה מתוחכם במיוחד

הונאת וואטסאפ: כך עקץ צעיר מהדרום אנשים במאות אלפים
אפליקציית whatsapp צילום: בחדרי חרדים

הונאת וואטסאפ: 200,000 ש"ח, זה הסכום שהצליח צעיר מהדרום להוציא במרמה בעשרים ושישה מקרי הונאה שונים, כך עולה מחקירת המשטרה.

לפני כחודש דיווח קבלן למשטרת אשקלון שמישהו מתחזה לו באמצעות תוכנת המסרים WhatsApp, ביקש כסף מחבריו של הקבלן ודרש שימסור את הכסף לאדם באילת. בעקבות התלונה, בלשי משטרת ישראל איתרו את החשוד סתיו קרייף באילת ועצרו אותו.

מדובר למעשה בהתחזות לא חכמה במיוחד, כאשר החשוד שינה את תמונת הפרופיל לאדם אליו הוא התחזה, וטען כי נמצא בחו"ל וביקש להעביר לו סכום כסף.

כאשר מדובר באדם מכובד שמבקש סכום של כמה אלפי שקלים, תוך הבטחה שיחזיר זאת מיד כשישוב לישראל, רבים נעתרו לבקשה ונפלו קרבן למרמה. בחלק מהמקרים, אף נתנו לו קוד לכספומט (חד פעמי) למשיכה ללא כרטיס.

אלא שאותו צעיר הגיעו בעצמו לאסוף את הכסף ששלחו אליו לאילת עם נהג מונית, וכן משך בעצמו את הכסף מכספומט - כך שהוא תועד מבצע את העבירה.

חוקרי ההונאה של משטרת ישראל במחוז דרום פתחו בחקירה וחשפו 26 מקרים דומים, החל מחודש ספטמבר 2019 ועד יום מעצרו (6.1.20), בהם החשוד התחזה לאנשי עסקים, רואי חשבון ואפילו ידוענים מוכרים ובאמצעות תוכנת CELLACT המספקת שירות "המספר הנוסף" על-גבי מנוי סיים קיים.

בחלק מהמקרים נענו הקורבנות לדרישת החשוד המתחזה לחברם ומסרו לידיו בדרכים שונות סכומי כסף שונים, במשטרה מעריכים כי סך ההונאה עולה על 200 אלף שקלים.

משטרת ישראל העבירה את חומרי החקירה לפרקליטות מחוז דרום אשר מתכוונת להגיש היום נגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

"עבירות ההונאה פוגעות באופן ישיר באזרח שומר החוק ופוגעת כלכלית בקורבנות, לעיתים עבירות אלו מתאפיינות בתחכום רב וקיים קושי ממשי לאסוף די ראיות להרשעת העבריינים, לכן משטרת ישראל פועל לחקור ולחשוף עבירות הונאה, ובסיוע ושיתוף פעולה של הנפגעים אנו יכולים להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין את העבריינים" נמסר ממשטרת ישראל.

וואטסאפ עוקץ התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד