י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפלת המטוס

ההקלטה מוכיחה: איראן ידעה מהרגע הראשון שהיא האשמה

בהקלטה שפורסמה בכלי תקשורת באוקראינה, נשמע טייס איראני שהבחין בפגיעה ובהתרסקות המטוס האוקראיני והיה אותה עת באוויר, שואל את מגדל הפיקוח "האם זה אזור פעיל? יש אורות כמו טיל" • באוקראינה טוענים, כי הקלטה זו מוכיחה על כך שהאיראנים ידעו על אשמתם מהרגע הראשון

ההקלטה מוכיחה: איראן ידעה מהרגע הראשון שהיא האשמה
התרסקות מטוס, אילוסטרציה צילום: רויטרס

קלטת שמע שדלפה מתוך תא של טייס איראני שנשמע משוחח עם מגדל הפיקוח בטהראן, מראה כי איראן ידעה מייד שהיא זו שהפילה את המטוס האוקראיני בחודש שעבר, אך שיקרה לעולם כולו. כך אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

בהקלטה, שהושמעה בתחנת טלוויזיה באוקראינה ביום ראשון, ניתן לשמוע את טייס המטוס האחר שנמצא ככל הנראה באוויר בזמן שאיראן הפילה את טיסת 752 של חברת התעופה הבינלאומית של אוקראינה "האם זה אזור פעיל? יש אורות כמו טיל."

טהראן האשימה את הרשויות באוקראינה בהדלפת מה שתיארה כ"ראיות סודיות", ואמרה שהיא כבר לא תחלוק חומר חקירה עם אוקראינה בנוגע להתרסקות המטוס, בו נהרגו כל 176 האנשים שעלו בטיסה לאחר שהמטוס התרסק מעט לאחר המראתו עצ עשה דרכו מטהראן לקייב ב -8 בינואר.

אחרי שהכחישה בתוקף את אשמתה במשך שלושה ימים, הודיעה איראן כי היא הפילה את המטוס, וטענה שעשתה זאת בטעות תוך כוננות גבוהה. הפלת המטוס התרחשה שעות בודדות אחרי שאיראן ירתה לעבר מטרות אמריקאיות כנקמה על חיסול הגנרל האיראני קאסם סולימאני.

איראן אוקראינה התרסקות המטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד