י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יישלחו הודעות SMS

משרד הבריאות מחריף את הצעדים להתמודדות עם הקורונה

במשרד הבריאות מבקשים להזכיר את הנחיות הבידוד שפורסמו לציבור לגבי כל מי שהיה בסין ב-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה • משרד הבריאות יחייב את המעסיקים במשק שלא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד • חברות התקשורת נענו לבקשת משרד הבריאות ומשרד התקשורת לשלוח מסרונים (הודעות SMS) לכל הישראלים שנוחתים בנתב"ג

משרד הבריאות מחריף את הצעדים להתמודדות עם הקורונה
פינוי חולה עם חשש לקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד הבריאות מבקשים להזכיר את הנחיות הבידוד שפורסמו לציבור לגבי כל מי שהיה בסין ב-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה: לשהות בבית ולא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין (תקופת הדגירה).

אם חזרתם מסין ב-14 יום האחרונים ויש לכם תסמינים של מחלת חום ושיעול יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתכם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד.

כמו כן, משרד הבריאות יחייב את המעסיקים במשק שלא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד. משרד הבריאות יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו למשך תקופת הבידוד.

בנוסף, חברות התקשורת נענו לבקשת משרד הבריאות ומשרד התקשורת לשלוח מסרונים (הודעות SMS) לכל הישראלים שנוחתים בנתב"ג עם ההנחיות הרלוונטיות לחוזרים מסין.

ממשרד הבריאות נמסר, "כפי שאמרנו בימים האחרונים – אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ, ומערכת הבריאות ערוכה להתמודדות עימו. אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות. הנחיות משרד הבריאות נוגעות לכלל האנשים שהיו בסין ב-14 יום האחרונים ולא לאנשים ממוצא זה או אחר. אין להיכנס לפאניקה ואסור לתת לפחדים ולדעות הקדומות לנהל את המשבר. גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי אינם מקובלים. ארגון הבריאות העולמי ואנחנו מעריכים את המאמצים האדירים שעושה הממשל הסיני כדי להתמודד עם המשבר ועל שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים הבינלאומיים.

המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה".

 

קורונה מסרונים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד