י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ארבע מיתות בית דין

בלוויה של הרב: שחטו תרנגול שחור מעל הקבר

קהל רב הלך אמש אחר מיטתו של הגאון הצדיק רבי אהרן דוד זצ"ל מי שכונה בעבר 'הרב המתקן' ורבים שיחרו לפתחו. במסע הלוויה נשחט תרנגול שחור מעל לקברו ומה ביקש הרב בצוואתו מבני המשפחה? 

בלוויה של הרב: שחטו תרנגול שחור מעל הקבר
המקובל רבי אהרן דוד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

המונים השתתפו אתמול (ראשון) במסע הלווית הרב המקובל רבי אהרן דוד זצ"ל מבני ברק, מי שכונה "הרב המתקן" שנפטר לאחר מחלה קשה והוא בן 63 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במסע הלוויה לא שגרתי שנעשה על פי דברי קבלה ומנהגים שונים, מסע הלוויה החל בשעה 23:30 בבית הרב ברחוב קהילות יעקב 51 והסתיים בקבורה בבית החיים ויז'ניץ בעיר לאחר השעה 2:30 בלילה. 

במסע הלוויה הספידו למעלה מ- 13 מספידים בינהם בניו, חתניו ורבנים נוספים, וכן זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני שהיה מורו ורבו ומירר בבכי מי ינהיג את הקהילה וימשיך את מעשיו המופלאים. 

על פי צוואתו של הרב דוד זצ"ל על בני משפחתו היה להישאר בכל זמן הלוויה בתוך הבניין ואכן הילדים הספידו מתוך לובי הבניין ולא יצאו כלל לרחוב. 

במעמד הקבורה בבית החיים ויז'ניץ (חלקה שקנה לפני שנה מ.ו), נחפר קבר בעומק מעל שני מטרים ואנשי חברה קדישא ירדו ועלו עם סולם מתוך הקבר, כמו כן ביקש הרב שיעשו בו ארבע מיתות בית דין.  

אחד המשתתפים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שכינסו חלק מהקבר בעפר נשחט תרנגול שחור גדול מעל לקברו שהובא במיוחד על ידי אחד התלמידים וזאת על פי בקשתו של הרב ואז הוכנס דם השחיטה והתרנגול לתוך הקבר.

לאחר הקבורה ערכו את מעמד ההקפות סביב הקבר. 

במסע הלוויה הכתיר נציג התלמידים את בנו הגדול, הרב מאיר דוד לממשיך דרכו של אביו בהנהגת הקהילה בארץ ובפרט בחולון ובבני ברק. 

הרב המתקן תרנגול קבורה המקובל רבי אהרן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד