י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טראמפ יגנוב את ההצגה

מבוכה: הדמוקרטים נאלצו להפסיק את הקמפיין

איווה לבשה אווירת חג לפנות בוקר, כשעשרות אלפי בוחרים דמוקרטים פתחו רשמית את ההצבעה בפריימריז לנשיאות. אבל לדמוקרטים לא יהיה הרבה זמן לחגוג: בין פרסום התוצאות לבין כישלון ניסיון ההדחה, יגנוב הנשיא טראמפ את ההצגה עם נאום מצב האומה. כך מפרסם הבוקר (ג') עורך "ישראל היום"-בועז ביסמוט.

מבוכה: הדמוקרטים נאלצו להפסיק את הקמפיין
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: הבית הלבן

עכשיו זה רשמי: בחירות 2020 בארה"ב יצאו לדרך. אף שמבחינת הנשיא טראמפ ורבים במפלגה הדמוקרטית, מערכת הבחירות הזאת החלה כבר ביום שלאחר בחירות 2016 - המפלגה הדמוקרטית ערכה אתמול את ההצבעה הראשונה בבחירות המקדימות למועמדות לנשיאות, במדינת איווה הקטנה.

לפי הערכות, רוב מוחלט של אזרחי איווה נשארו בבתיהם, ואולי 16% יצאו להשתתף באסיפות הבוחרים שהחלו לפנות בוקר (שעון ישראל). אבל אלו שכן השתתפו בהליך הדמוקרטי הייחודי, שבו אין קלפיות וכל אחד יודע למי הצביע חברו או שכנו, הועילו לפוליטיקה האמריקנית, גם אם לזמן קצר.

פתאום האזרח האמריקני - הבוחר - שב להיות הריבון. פתאום מדברים פוליטיקה - ולא רק הדחה. פתאום מדברים שוב על בחירת נשיא - ולא על הדחת נשיא. פתאום הדמוקרטים שבים להאמין שהעם קובע מי ראוי לכהן כאזרח מספר אחת - ולא שורה של אנשים בבית הנבחרים, שהחליטו שאפשר לפרש את החוקה כפי שהם רוצים.

הסנאטורים הדמוקרטים, כולל אלה המתמודדים - ברני סנדרס, אליזבת' וורן ואיימי קלובשר - נאלצו שלשום בערב, בעיצומו של מסע הבחירות שלהם באיווה, להזדרז ולטוס בחזרה לוושינגטון, כדי להשתתף בדיונים האחרונים של משפט ההדחה של הנשיא טראמפ - שאותו הם יזמו.

דונאלד טראמפ מירוץ לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד