י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בהשתתפות כ-45 אלף יהודים • נועלים את שרשרשת הסיומים: הסיום הגרנדיוזי של 'דרשו' בארה"ב

לראשונה מעל במה אחת יופיעו בסיום הש"ס של דרשו שייערך ביום ראשון הקרוב, שתי מקהלות הזמר הטובות ביותר בעולם המוזיקה החסידית 'מלכות' ו'שירה', ושתי התזמורות הטובות בעולם המוזיקה החסידית, 'המנגנים' ו'פרייליך' המכילות יחד כ-50 נגנים • בעקבות גל ביקושים חסר תקדים, נפתח אולם נוסף בסמוך לאולם המרכזי בניו ג'רזי

בהשתתפות כ-45 אלף יהודים • נועלים את שרשרשת הסיומים: הסיום הגרנדיוזי של 'דרשו' בארה"ב
סיום הש"ס בארה"ב צילום: יח"צ

ארגון דרשו הוא זה שפתח את שרשרת הסיומים ברחבי תבל, כאשר בשבת חנוכה, התקיים מעמד הסיום של דרשו בבנייני האומה בירושלים, המעמד שהיווה את אות הפתיחה לכלל הסיומים בעולם היהודי, וארגון דרשו, הוא גם זה שנועל את שרשרת הסיומים למחזור הדף היומי הי"ב.

במעמד שטרם היה כמותו, בהשתתפות עשרות אלפים שיתקיים באולם המקורה הגדול ביותר בארה"ב ב'פרדנשל סנטר' שבו ישתתפו כ-45 אלף בני אדם במתחם המרכזי ובמתחמי המשנה, יתקיים מעמד הסיום בהשתתפות מרנן ורבנן שליט"א מכל העולם היהודי, מקהלות זמר, ורבבות יהודים ממשפחות דרשו בצפון אמריקה.

בראשות המשלחת מארה"ק יעמדו כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א שיסיים את הש"ס במעמד הגדול ויישא דברי חיזוק, הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א חבר מועצגה"ת, ראש ישיבת חברון וחבר הנשיאות העולמית של דרשו, הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א והגה"צ רבי אהרון טויסיג שליט"א.

מבחינת ההפקה המוזיקאלית, בדרשו שוברים הפעם שיאים היסטוריים. לראשונה מעל במה אחת יופיעו שתי מקהלות הזמר הטובות ביותר בעולם המוזיקה החסידית, מקהלת 'מלכות' מישראל ומקהלת 'שירה' מארה"ב, וזאת בנוסף לשתי התזמורות הטובות בעולם המוזיקה החסידית, 'המנגנים' ו'פרייליך' המכילים יחד כ-50 נגנים. מפיק המעמד הוא ארי פרנקל, ועל ההפקה המוזיקאלית שלום וגשל.

במהלך המעמד שיקבע שיאים חדשים בכל הקשור להשקעה במעמדי סיום הש"ס מאז ומעולם, יושרו לכבודה של תורה הלחנים החדשים והמרגשים של דרשו שהולחנו במיוחד לשרשרת סיומי הש"ס, כאשר מי שאמון על הצד של ההפקה המוזיקאלית הוא שלום וגשל. במהלך המעמד היוצר והמלחין ר' מונה רוזנבלום יציג יצירת מופת "בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם" שנכתבה במיוחד למעמד, ותבוצע ע"י ר' מוטי שטיינמץ ור' זאנוויל וינברגר. במהלך המעמד יבוצעו שירים נוספים ע"י תזמורת המנגנים ומקהלת מלכות, והזמרים ר' ישראל אדלר, ר' אייזק האניג, ר' זאנוויל וינברגר ור' אהרלה סמט וילד הפלא דודי הרשקופ, תחת ניצוחם של מוישי רוט רובי בנט ומשה לאופר.

במהלך המעמד תוקרן גם מצגת מיוחדת ומרגשת "הִנֵּה יָמִים בָּאִים" שהוכנה ע"י ר' מרדכי צין ור' יוסף פולק שתתפרש לאורך כ-30 דקות ותנוע בין שתי מלחמות העולם, כשהיא מתארת את המכה הגדולה שניחתה על יהדות אירופה המעטירה. המצגת המיוחדת, שמשלבת מציגים חיים על הבמה, מביאה באופן נוגע ללב את סיפורם המיוחד של אב ובנו שהיו בכינוס הגדול בווינה בשנת תרפ"ג, ומסיירת בין תחנות שונות בדברי ימיה של יהדות אירופה ערב חורבנה הגדול, וממחישה את חשיבות דף הגמרא להמשך שלשלת הדורות.

בעקבות גל ביקושים חסרי תקדים, לאולם פרודנשל סנטר שבניו ג'רזי המכיל עשרות אלפי מקומות, אזלו כל הכרטיסים כבר לפני שבועות אחדים, והנהלת דרשו ארה"ב החליטה לפתוח אולם נוסף, אנג'יי פאק, המכיל עוד אלפי מקומות, על מנת לאפשר למבקשים להשתתף במעמד הגדול. באולם זה יופיעו ענקי הזמר ר' לוי פלקוביץ ור' מוטי אילוביץ, יחד עם תזמורתו של ר' שיע ברקו, כאשר לאורך הערב יועברו לאולם הסמוך חלקים נבחרים מהאולם המרכזי.

דרשו סיום הש"ס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד