י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאותגר מימין

המתנחלים דורשים סיפוח מיידי ומאיימים: "נצא לרחובות"

שבוע לאחר הצהרתו הדרמטית של הנשיא האמריקני בבית הלבן בה הציג לעולם את 'תכנית המאה' שלו לשלום במזרח התיכון, ראשי המתנחלים מנסים להאיץ בראש הממשלה לספח את השטחים כפי שהוצג בתכנית ומשגרים לנתניהו מסר מאיים: "אם לא תהיה החלת ריבונות נצא לרחובות"

המתנחלים דורשים סיפוח מיידי ומאיימים: "נצא לרחובות"
המאהל שהקימו ראשי המועצות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

שבוע לאחר ההצהרה המפתיעה של הנשיא האמריקני בבית הלבן על 'תכנית המאה' שבסיומה הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי סיפוח יהודה ושומרון יעלה לאישור הממשלה עוד השבוע, ואחרי שראש הממשלה ואנשי הליכוד מתחמקים מהנושא מאז שובו מוושינגטון, ראשי מועצת יש"ע יוצאים למאבק ומאיימים בהפגנות נגד ראש הממשלה.

היום (שלישי), הקימו אנשי יש"ע מאהל תמיכה בריבונות מול לשכת ראש הממשלה בירושלים, ובמקביל, שיגרו ראשי המועצות ביהודה שומרון מסרים לכיוון ראש הממשלה בהם הם דורשים סיפוח מיידי ומאיימים כי "אם לא תהיה החלת ריבונות נצא לרחובות".

כך, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות השתיקה המתמשכת מצידו בכל הנוגע להחלת ריבונות עוד השבוע, כי ההתיישבות תצא לרחובות אם לא תהיה החלת ריבונות בזמן הקרוב.

דגן כתב: "לצערי, על אף ההזדמנות ההיסטורית יוצאת הדופן, נראה שהממשלה גוררת רגליים, ואתה מסרב לשים על שולחן הממשלה את ההצעה המתבקשת וההיסטורית עליה התחייבת רק בשבוע שעבר בוושינגטון: החלת ריבונות על הישובים והמרחבים היהודים ביהודה שומרון והבקעה.

זהו זמן ריבונות אדוני ראש הממשלה אל תמצמץ. אל תגמגם. עמוד בהבטחתך. הנח על שולחן הממשלה את ההצעה להחלת ריבונות. הציבור בארץ לא יסלח למי שיפספס את ההזדמנות הזו. אם יהיה צורך נצא לרחובות, על ילדינו וטפנו, לא נסכים שיסכנו את עתידנו כאן" כותב דגן.

דגן קרא לראש הממשלה להחיל ריבונות, גם נגד עמדת ארה"ב כפי שעשו בגין ואשכול עם רמת הגולן ומזרח ירושלים.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אמר: "אני קורא לראש הממשלה לעמוד בהתחייבות שלו להחיל את הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, לראש הממשלה יש גיבוי ציבורי ופוליטי, אני קורא לו ביום ראשון הקרוב לעלות החלטה להחיל את הריבונות לא לתת לזה להיגרר, זה רגע היסטורי אחרת נאבד את זה".

גם במערכת הפוליטית יש מי שמאתגר את נתניהו מימין. השרה לשעבר איילת שקד, מראשי סיעת ימינה אמרה הבוקר בראיון לרדיו דרום, כי צריך להוציא את מהלך הסיפוח עכשיו גם "ללא תיאום עם האמריקאים". לדברי שקד "צריך לקחת החלטות קשות ולעשות את הדבר הנכון".

סיפוח התיישבות סיפוח בקעת הירדן סיפוח שטחי C מתנחלים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד