י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התחנכנו על שנאת ישראל

עיתונאי סודני: הופתענו מהפגישה עם נתניהו

עיתונאי סודני שוחח עם התקשורת הישראלית על פגישת מנהיג מדינתו עם ראש הממשלה הישראלי ואמר כי "הפגישה בין נתניהו למנהיג המדינה הפתיעה אותנו"

עיתונאי סודני: הופתענו מהפגישה עם נתניהו
נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

דיאא' א-דין בילאל, עורך עיתון מקומי בסודן אמר הבוקר בשיחה מיוחדת עם כאן חדשות כי הפגישה בין ראש המועצה השלטונית במדינה, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הייתה הפתעה בעבור הסודנים שכן לא היו שום סימנים לכך שייעשה צעד כזה שהוא מעורר מחלוקת.

העיתונאי הסודאני הוסיף כי "נראה שיש מי שבתוך סודן תולה תקוות בכך שהמהלך הזה יוליד מהלכים נוספים שיובילו להסרתה של סודאן מרשימת המדינות שתומכות בטרור, לצירופה של סודן למערכת הבינלאומית ולשיפור מצבה הכלכלי".

עם זאת, העיתונאי חושש שמדובר במהלך שישראל קיבלה בחינם ללא תמורה וגם שהמהלך ישפיע לרעה על המצב הפוליטי ויחזק את הזרמים האסלאמיים והקיצוניים שיאמצו רטוריקה עוינת נגד הממשלה לנוכח עמדתם התקיפה נגד ישראל בשל הסוגיה הפלסטינית.

בתשובה לשאלה האם לדעתו תהיה נורמליזציה מלאה בין המדינות השיב העיתונאי כי "זו תהיה נורמליזציה בהדרגה ולא נורמליזציה מלאה שכן יש מכשולים במישור הפוליטי והפסיכולוגי בקרב שכבות נרחבות בחברה הסודאנית שהתחנכו על שנאת ישראל."

ההתנגדות המשמעותית, לדבריו, תהיה מהזרמים האסלאמיסטיים והפאן ערביים בחברה הסודנית. השאלה, אומר לנו העיתונאי, עד כמה תצליח הממשלה למכור לציבור שמדובר בצעד שיטיב עמו מבחינה כלכלית. יהיה פילוג ברחוב הסודני, להערכתו. הצד האופטימי בראיית העיתונאי הוא שיש קבוצות בדור הצעיר בסודן שכן פתוחות יותר ליחסים עם ישראל ויקבלו את המהלך בחיוב.

סודן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד