י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
טקטיקה נוסח איווט

ליברמן: מסרב לאחדות; יאיר נתניהו תוקף: נחשף הדיל עם 'ימינה'

בניגוד למערכת הבחירות הקודמת שם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עמד בתוקף על הקמתה של ממשלת אחדות עם כחול לבן והליכוד, בראיון שהעניק היום הוא דחה את הרעיון של הקמת ממשלת אחדות וקבע כי ילך על ממשלת ימין ליברלית, אך לא פירט. יאיר נתניהו מיהר לתקוף

ליברמן: מסרב לאחדות; יאיר נתניהו תוקף: נחשף הדיל עם 'ימינה'
אביגדור ליברמן/יאיר נתניהו צילום: פלאש 90

26 ימים לבחירות, סימן השאלה המרכזי שעומד על הפרק הוא הסוגיה האם ההכרעה תגיע כבר בתום המערכה הזו, או חלילה נאלץ להיגרר למערכת בחירות רביעיות. הבוקר (שלישי) מבהיר ליברמן, כי בניגוד למשא ומתן הקודם, הפעם לא תהיה אחדות על הפרק. בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, מיהר להגיב ולתקוף דווקא את בנט ושקד מימינה.

בראיון שהעניק הבוקר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאולפן ynet, הוא רמז על שינוי גישה בכל הנוגע להקמת ממשלה ביום שלאחר הבחירות, ולא חזר על התחייבותו הקודמת כי יפעל להקמת ממשלת אחדות, אלא דווקא הצהיר ההפך ואמר כי "אני יודע שלא תהיה ממשלת אחדות, אלא ממשלה ציונית וליברלית".

ליברמן לא פירט אם יקים ממשלה ליברלית ציונית וכשנשאל אם יישב בממשלה עם בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ מימינה ענה, כי "מדובר באנשים עם תפיסה משיחית. הבן אדם רוצה להאמין במשיח, להחזיר אותנו לימי שאול ודוד המלך - זו כבר זכותם... קשה לי להגיד על סמוטריץ' ופרץ שהם אנשים ליברליים".

"הציבור רוצה ממשלה, ומעדיף ממשלה ציונית וליברלית - וזה מה שצריך לעשות", הוסיף ליברמן והבהיר כי לא ישב עם הסיעות החרדיות. "אמרתי ממשלה ציונית וליברלית, דומני שהמפלגות החרדיות הן לא ציוניות. בכנסת יש סיעה אחת שהיא אנטי-ציונית, שזו הרשימה המשותפת, ועוד שתי סיעות שהן לא ציוניות" כשכוונתו היא לש"ס וליהדות התורה.

מי שמיהר להגיב לדבריו של ליברמן הוא בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו שכתב בעמוד הטוויטר האישי שלו: "ליברמן ממש חושף את הדיל שסגר עם ימינה וכחול לבן".

כזכור, ביום ראשון השבוע חשף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את הדיל כשאמר כי הוא מודע לכך שליברמן סגור וחתום עם כחול לבן על הקמת ממשלה שיש חשש שאליה יצטרפו גם בנט ושקד.

בצוות התגובות של יהדות התורה הגיבו לדברים ומסרו כי "ליברמן מטנף בראיון בויינט נגד "החרדים הלא ציונים" ואף אחד לא שואל את השאלה המתבקשת: אדון זגזגן, אתה שתועדת באחרונה עם ראשי הפלג הירושלמי הקיצוני, כשחיפשת שותפים לקומבינות פוליטיות, ידעת לרדוף אחריהם ולהציע להם הכל תמורת דילים. היום ברור מתמיד, פתק ליברמן בקלפי משמעותו בחירות רביעיות!".

יאיר נתניהו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד