י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ללא התניית זמן

הורחקו לנצח מהפגנות? ביהמ"ש אסר על עצורי הפלג להתקהל בכבישי הארץ

בהפגנה שנערכה אמש (שני) בכביש 4 סמוך לגשר קוקה קולה, נעצרו 18 אנשי הפלג הירושלמי • הבוקר (שלישי) הובאו 18 העצורים לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים • לאחר דיון החליט בית המשפט לשחררם תוך איסור התקהלות ברחבי הארץ ללא התניית זמן

הורחקו לנצח מהפגנות? ביהמ"ש אסר על עצורי הפלג להתקהל בכבישי הארץ
הפגנת הפלג הירושלמי בכביש 4 צילום: דוברות המשטרה

בהפגנה שנערכה אמש (שני) בכביש 4 סמוך לגשר קוקה קולה, נעצרו 18 אנשי הפלג הירושלמי, בחשד להפרעת הסדר הציבורי, סירוב התפזרות, התנגדות אקטיבית ופסיבית להוראות השוטרים וחלקם כינו את השוטרים "נאצי". בנוסף, על פי החשד כתוצאה מההפגנה נגרם נזק רב לתשתיות בכביש 4.

הבוקר (שלישי) הובאו 18 העצורים לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים. פרקליטם עו"ד שלום בן שבת, פנה לשופטת ענת יהב וביקש שלא להאריך את מעצרם בארבעה ימים, אלא לשחררם בתנאים מגבילים, כפי שנהג בית המשפט במקרים קודמים - הרחקה מהפגנות לפרק זמן מוגבל.

ארבעה מתוך העצורים, סירבו להזדהות במשטרה והוגדרו "אלמוני", "אלמוני שתיים" בסדר עולה. עורך הדין הצהיר לפרוטוקול כי הם יצטרכו להזדהות בפני חוקרי המשטרה בטרם ישוחררו. "המניע שהם לא שוחררו, כביכול שהם לא הזדהו. 80% מהאנשים שנעצרו הזדהו, לא הבנתי מה היה הטעם לעצור אותם ולא לשחררם בתחנה" אמר.

השופטת ציינה כי אכן קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים, אולם בהתחשב בעוצמת עילות המעצר, קבעה כי "ניתן להסתפק בשחרורם בתנאים ובערבויות מתאימים". בתנאים שקבעה, כללה התחייבות עצמית על סך 5,000 ש"ח כל אחד, ערבות צד ג' בסך 2,500 ש"ח והפקדת סכום של 700 ש"ח מזומן על כל אחד מהעצורים.

בנוסף לתנאי השחרור, אסרה על כל אחד מהחשודים "התקהלות ואסיפה ברחבי גוש דן וכבישי הארץ, ללא תיאום מראש וקבלת אישור מאת המשטרה". באופן תמוה, היא לא קבעה תוקף זמן לאיסור זה.

הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד