י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רועדים מפחד"

לפחות 10 ישראלים נמצאים בהסגר בספינה בשל חשש מקורונה

ספינת שיט ביפן ובה אלפי אנשים וביניהם גם לפחות עשרה ישראלים - נכנסה להסגר של בין שבוע לשבועיים • ישראלית שנמצאת על הספינה: "הנחו אותנו לא לצאת מהחדרים, נותנים לנו ארוחות בדלת" • במקביל: גם בהונג קונג מתרחש אירוע דומה בספינת שיט עם נוסעים רבים

לפחות 10 ישראלים נמצאים בהסגר בספינה בשל חשש מקורונה
ספינת שיט צילום: משה שי, פלאש 90

כ-3,700 נוסעים בספינת השיט 'דיאמונד פרינסס' שעגנה ביפן צפויים לשהות בהסגר בשבוע הקרוב, וייתכן אף שההסגר יימשך לשבועיים, זאת לאחר שלפחות עשרה בני אדם אובחנו כחולים בקורונה, לאחר בדיקות.

כמו כן, ישנה אפשרות כי חולים נוספים נדבקו במחלה. החולים הועברו על ידי משמר החופים היפני לבתי חולים ביבשת, בעוד שהיתר נותרו על הספינה בהסגר. 

ניקו, ישראלית הנמצאת על ספינת הנופש עליה סיפרה הבוקר (רביעי) לחדשות 13 על תחושותיה: "הנחו אותנו לא לצאת מהחדרים, נותנים לנו ארוחות בדלת. לא יודעת איך נחזיק 14 יום ככה. אנחנו רועדות מפחד".

היא הוסיפה כי "בחברה טוענים שהחולים הורדו מהספינה ושיתר הנוסעים נמצאים בדרכם לנמל". ניקו הסבירה כי אינה מבינה כרגע את המידע המדויק וההנחיות: "נותר לנו לקוות שאף אחד לא ידבק ושנגיע במהרה הביתה". לטענתה, יש 14 ישראלים על הספינה.

לפי הדיווחים בתקשורת היפנית, מרבית נוסעי הספינה הם פנסיונרים, בשנות השישים והשבעים לחייהם. בין הנדבקים שאותרו עד כה אמריקאים, אוסטרלים, יפנים ואיש צוות פיליפיני. הם, כמובן, לא נמצאים על הספינה ופונו במהרה לבתי החולים. מהשלטונות היפניים נמסר כי מצבם טוב והם מטופלים.  

 "בהתחלה נתנו לנו להסתובב בספינה ולהשתמש באטרקציות שלה", סיפרו חלק מהנוסעים לכלי תקשורת וסוכנויות הידיעות ברחבי העולם, "אך כעת התבקשנו לא לצאת מהחדרים, לא להסתובב בסיפון, לא בבריכה ולא במסעדות". 

שר הבריאות היפני ניסה להרגיע את המצב הנפיץ גם כך ואמר לכלי התקשורת: "אנחנו נדאג בצורה הכי יעילה שאפשר לבריאות הנוסעים ואנשי הצוות. נעשה כל מאמץ למנוע את התפשטות הנגיף. הבידוד יימשך קרוב לשבועיים כיוון שזהו זמן הדגירה המקסימלי של הווירוס". 

במקביל, הרשויות בהונג קונג בודקות 1,800 נוסעים ואנשי צוות בספינת טיולים בחשד שנדבקו בנגיף הקורונה, זאת לאחר שחלק מאנשי הצוות דיווחו על תסמינים כמו חום ואחרים. הרשויות בעיר הורו שאף אחד לא ירד מהספינה. 

עוד נמסר כי 90% מהנוסעים הם תושבי הונג קונג וכי אין אנשים מסין עצמה על סיפון הספינה. 

ממשרד החוץ נמסר כי על הספינה יש כ-3700 נוסעים. על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי, אבל הרשימות עדיין לא מאומתות.  בספינה התגלו 10 חולים בקורונה שהורדו מהספינה והועברו לבתי חולים ביפן.

שאר הנוסעים ישארו בבידוד על הספינה במשך 14 ימים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר.

עד כה נלקחו דגימות מה-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. אנחנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות ועוקבים מקרוב אחרי התפתחות. חשוב לציין כי בשלב זה הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף.

קורונה שיט יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד