י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת כתב אישום

עם סיום החקירה: הוגשה הצהרת תובע נגד אהרן רמתי

בתום חקירה מקיפה שבמהלכה נערכו כ-20 עימותים ונגבו מעל 124 עדויות, הפרקליטות הגישה באמצעות המשטרה הצהרת תובע לבית המשפט לקראת הגשת כתב אישום נגד אהרן רמתי ומעצרו הוארך בחמישה ימים

עם סיום החקירה: הוגשה הצהרת תובע נגד אהרן רמתי
אהרן רמתי בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשלוש וחצי שבועות לאחר שנעצר אהרן רמתי בחשד לניהול כת ועבירות נוספות, המשטרה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים בקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים על מנת להגיש נגדו כתב אישום.

השופט אלעזר ביאלין, קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו בחמישה ימים, תוך שהוא דוחה את בקשת פרקליטיו לשחררו למעצר בית. לדברי השופט, ייבחנו את האפשרות לשחררו בתנאים מגבילים, רק לאחר הגשת כתב האישום.

בשבוע שעבר המשטרה ביקשה הארכת מעצר נוספת, אולם השופט נעתר חלקית לבקשה והאריך את מעצרו עד היום. בדיון הציגה נציגת המשטרה רס"ר גלי בראשי את כלל חקירותיו של אהרן רמתי מיום מעצרו, בהם תמלילי החקירות בהן ניתן לראות לכאורה את פערי המידע שעלו מהחקירות של רמתי. "הן מעידות על פערי המידע בין הודעות המשיב לבין ההודעות שהצגתי בפני בית המשפט".

"נגבו עד כה 124 הודעות, היחידה החוקרת עובדת במרץ, 18 עימותים" אמרה החוקרת בדיון. לדבריה, בעקבות הפרסומים בנושא בכלי התקשורת, נעשו פניות רבות של אזרחים למשטרה בעניין. "עצם מעצרו של החשוד ושהייתו במעצר, משפיעה גם היא על בנות שהינן מתוך הסמינר שמעוניינות למסור את עדותן ועצם העובדה כי החשוד אינו בסביבתן בעצם מאפשרת את הדבר שאנחנו בטוחים שאילולא היה משוחרר, הדבר לא היה קורה".

עו"ד שמעון קוקוש, פרקליטו של רמתי, אמר "כל פעם שמנסים להתכנס (לסיום החקירה) צומחות פעולות חקירה נוספות. זה בסדר שיש פעולות נוספות, אבל יש פעולות שהן ברות שיבוש וזה מה שחשוב פה. כשיש פעולות שהן ברות שיבוש, צריך לבצע אותן. ואם יש פעולות ברות שיבוש שאי אפשר לבצע אותן, זה אומר שלא יעזור שום דבר, אנחנו מחזיקים כרגע אדם כבן ערובה". לדבריו, "אני לא חושב שבית המשפט ייתן יד להחזיק אדם כבן ערובה".

בתום הדיון אמר השופט אלעזר ביאלין כי הוא מאריך את מעצרו של אהרן רמתי עד ליום רביעי בשעה 13:00. עוד הוסיף, "ככל שעד ליום זה החקירה בעניינו של המשיב לא תתכנס לסיומה - אבחן את המפקחים המוצעים" לשם שחרורו למעצר בית. היום כאמור הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

באר מרים אהרן רמתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד