י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיתוף פעולה בינלאומי

הנדסה חברתית: 14 חשודים נחקרו בהונאה חובקת עולם

קבוצת ישראלים חשודה שנטלה חלק בפשעי סייבר. הם הונו בעלי עסקים בצרפת בהיקף של מיליוני אירו. על פי החשד הם מהווים חלק מרשת שעסקה בהונאת בעלי עסקים בחו"ל. הם נעצרו במסגרת שיתוף פעולה של משטרת ישראל עם רשויות החוק בצרפת

הנדסה חברתית: 14 חשודים נחקרו בהונאה חובקת עולם
אילוסטרציה צילום: pixabay

במסגרת שיתוף פעולה של משטרת ישראל עם רשויות החוק בצרפת ומיקוד מאמץ מול תופעות של פשיעה כלכלית ופשיעת סייבר הפוגעת באזרחים נורמטיביים באירופה, נחקרו בימים האחרונים במסגרת חיקורי דין ולבקשת רשויות האכיפה בצרפת מספר חשודים בהונאות שבוצעו בצרפת על ידי ישראלים.

חיקורי הדין בוצעו על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ויחידת ההונאה של מחוז מרכז. היקף העבירות נאמד בסכום של מיליוני אירו והפעילות בוצעה בסיוע המחלקה לתיאום מבצעי בחטיבת המודיעין.

לפני כשבוע וחצי נחקרו באזהרה ביאל"כ, במסגרת חיקור דין 8 חשודים, עולים חדשים מצרפת המתגוררים בנתניה ואשדוד בחשד למעורבות לכאורה בעבירות הונאה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון בשיטת "הנדסה חברתית". כאשר על פי החשד הם מהווים חלק מרשת שעסקה בהונאת בעלי עסקים בחו"ל.

באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים היו החשודים מבצעים עבירות הונאה כשהם מזדהים בפני בעלי עסקים בצרפת כמי שעוסקים בתחום אבטחת מידע. תמורת סכום של מאות אירו היו מבטיחים להגן על פרטיהם של הלקוחות המנויים בעסק. על פי החשד בהונאה זאת נפגעו אלפי בעלי עסקים בצרפת.

ביחידת ההונאה של מחוז מרכז נחקרו באזהרה 6 חשודים אחרים החשודים גם הם בביצוע הונאות כלכליות כלפי קשישים בצרפת ובלגיה.

על פי החשד, החשודים פנו לקורבנות והציעו להם להשקיע במטבעות וירטואליים, יהלומים וזהב. הקורבנות שהתפתו להשקיע הפסידו את כספי הפנסיה וחסכונות שצברו לאורך שנות חייהם.

שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לרשויות האכיפה בצרפת יימשך על מנת לחשוף עבירות הפוגעות בביטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין.

הנדסה חברתית הונאת קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד