י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קולות חדשים במפרץ

הסעודי מפתיע: "זכות היהודים לחיות בשלום"

עיתונאי סעודי ידוע בשם עבדולה בין באקיט, מפרסם מאמר קאנוני ובו הוא מתייחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ ומדגיש את זכותם של היהודים לחיות בשלווה בארצם • "עלינו לזכור גם שרבים מיהודים מכובדים הגונים מגנים על זכויות פלסטינים"

הסעודי מפתיע: "זכות היהודים לחיות בשלום"
סעודיה צילום: pixabay

"אם אנחנו רוצים שלום, זה לא מספיק לדבר על שלום, לפרסם סיסמאות שלום ולבקש מאחרים להקשיב ליוזמות שלום" כך מפרסם עיתונאי בסעודיה. עבדולה בין באקיט הסעודי, שכותב מאמר מענין לגבי תוכנית המאה.

"זכותם של היהודים לחיות בשלום אינה שונה מזכותם של מוסלמים והינדים לחיות גם בשלום" הוא כותב, "אולם היריבות בין קבוצה של הינדים לקבוצה של מוסלמים אינה שוללת את הזכות לחיות בשלום עבור שתי הקבוצות, הסכסוך בנושא הפלסטיני שמתרחש בין מוסלמים ליהודים אינו שולל את זכותם של שני הצדדים לחיות בשלום ובצדק, רבים מאיתנו אינם יודעים שמה שקרה לפלסטינים בפלסטין, אינו תוצאה של מה שקרה ליהודים בגרמניה. הסכסוך הערבי-ישראלי החל בראשית המאה העשרים ופשע השואה התרחש באמצע המאה העשרים."

במאמרו הוא מזכיר את הביקור המתוקשר במחנה ההשמדה: "ביקור הוד מעלתו ד"ר מוחמד אל עיסא, מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית במחנה ההשמדה אושוויץ בו נהרגו יותר ממיליון איש, רובם יהודים מפולין, הוא שיח מוסרי שלא קשור לסוגיות פוליטיות."

"ביקור היסטורי זה מאשר כי הממלכה, עם האסלאם המתון שלה, אינה נושאת נאומים סותרים במרדף אחר השלום, מה שקורה לפלסטינים בפלסטין זו טרגדיה, ומה שקרה ליהודים בגרמניה הנאצית הוא גם טרגדיה, כשאנחנו מגנים על זכויות העם הפלסטיני זה לא יכול להיות חלק מהמאמץ שלנו להתעלם מזכויותיהם של אחרים. בגרמניה נגד היהודים ונגד מספר קבוצות אתניות אחרות, זה פשע בלתי נסלח."

"כדי לבסס את מושג השלום, אנו מתעלים מעל למשחקים הפוליטיים ומתמודדים עם הטרגדיות כפי שהן, כך שאין הבדל בין טרגדיה אחת לאחרת. אם ישראל ניצלה את הטרגדיה של היהודים בתקופה הנאצית, ערבים ומוסלמים רבים ניצלו את הטרגדיה הפלסטינית על ידי העסקתם באג'נדות הפוליטיות שלהם, אם רבים ממוסלמים מכובדים חשים אהדה לקורבנות הנאציזם, עלינו לזכור גם שרבים מיהודים מכובדים הגונים מגנים על זכויות פלסטינים."

תכנית המאה סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד