י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגרת קורס ייחודי

אפליקציה הלכתית למשטרה; הרבנים הצטרפו לצוות הבילוש

בכדי שיכולו להתמודד עם האתגרים ההלכתיים שבפתח, עברו רבני המשטרה קורס ייחודי בן מספר שבועות בו התמקצעו הרבנים בנושאי הלכה, כשרות, שבת, גישור ועמידה מול הציבור הרחב

אפליקציה הלכתית למשטרה; הרבנים הצטרפו לצוות הבילוש
הרב רמי ברכיהו בפעילות משטרתית צילום: דוברות המשטרה

לאחר עשרות שנים שלא נערך במשטרת ישראל קורס יסודי של רבנים, השבוע הושלם התהליך. מדובר בקורס שנערך במשך מספר שבועות בו כל רבני משטרת ישראל התמקצעו בנושאי הלכה, כשרות, שבת, גישור ועמידה מול הציבור הרחב.

מטרת הקורס הייתה להכשיר את סגל רבני משטרת ישראל ומשמר הגבול לאתגרים העומדים בשנת תש"פ, שעיקרם התמודדות עם סוגיות הלכתיות שלא היו מוכרות.

מסתבר, שככל שמעורבותם של רבני המשטרה גדלה, כך גם כמות אתגרי ההלכה שהם נשאלים גדלה והולכת, זאת ועוד כי אתגרי הטכנולוגיה בנוסף למורכבות פעילות המשטרה, יוצרת דילמות הלכתיות הן ברמה ההלכתית מבצעית והן בתפיסת פעילותו של השוטר בחיי היום יום.

גם מעמדם של רבני המשטרה, עבר שינוי בשנים האחרונות. בעבר הרבנים המשטרתיים היו עוסקים בפסיקה הלכתית נטו, אולם בשנים האחרונות הרבנים המשטרתיים עוסקים גם בתחומים בהם ישנה מעורבות סוציאלית ועוד. על מנת להביא את עולם ההלכה למקום התרחשותן של השאלות שבהם נשאלים הרבנים המשטרתיים, חלק מתכני הקורס כללו ירידה לשטח ממש, על מנת להתנסות באופן מוחשי בדילמות ההלכתיות הנוצרות במקום יצורן ולנסות לתת מענה הלכתי.

במסגרת זו הרבנים המשטרתיים הצטרפו לניידות הסיור המהוות את ליבת העשייה והקשר עם אירועים להם יש צורך לתת מענה מיידי. הם נכנסו לעולם החקירות במטרה להבין את דילמות החוקרים במשטרה והאתגרים להם הם נזקקים על מנת לתת מענה לשאלות הבוערות. גולת הכותרת של הלימוד בשטח, היה הצטרפות כבלשים יחד עם צוותי הבילוש, על מנת לקבל את המימד הסמוי של פעילות המשטרה.

ההחלטה על פתיחתו של הקורס הראשון הייתה על ידי הרב הראשי למשטרה ניצב משנה רמי ברכיהו שבעצמו מתמודד עם עשרות שאלות המופנות אליו מידי יום ביומו.

בקורס השתתפו כל סגל רבנות המשטרה: הרבנים המשטרתיים - בועז גלעדי ראש מדור כשרות וחירום, אנשיל פרידמן - רב מחוז צפון וחוף, אליהו קב - רב מחוז תל אביב, ראובן כמיל - רב מחוז דרום, שמואל ארליך - רב מחוז מרכז, חיים לוי - רב מחוז ש"י, שמעון שוקרון - רב מחוז ירושלים. שמעון גרוס - רב המכללה לשוטרים. יצחק בלייכברד - רב מג"ב, אשר ביטון - רב מג"ב ירושלים, יעקב רביץ - רב מג"ב איו"ש, - יואל שם טוב - רב מג"ב צפון וחוף, אלדד גוטל - רב בה"ד מג"ב, אליעד בן דוד - רב מג"ב מחוז מרכז.

במשטרה ציינו, כי חלק מהשאלות המאתגרות להם הרבנים המשטרתיים נדרשים לתת מענה הם גם בנושאי כניסה למקומות של עובדי עבודה זרה או להבדיל עליה להר הבית, האם לשוטר מותר להיכנס למקום ועוד מאות שאלות שעוסקות בחיי היום יום של לובשי המדים. הקורס שנוהל על ידי הרב הראשי של המשטרה העניק לרבנים המשטרתיים את הכלים להתמודדות בתוקפה זה העמוסה בטכנולוגיות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הרב הראשי המשטרתי גילה כי בימים אלו עובדים במערך הטכנולוגי של משטרת ישראל על פיתוחה של אפליקציה מיוחדת וחדשנית שתנגיש את עולם ההלכה המשטרתי לכלל השוטרים.

רמי ברכיהו אנשיל פרידמן שמעון גרוס אליהו קב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד