ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דוהר לבחירות 2020

טראמפ רושם ניצחון: 52 סנאטורים הצביעו נגד הדחתו בסנאט

כצפוי, הנשיא טראמפ ניצל מהדחתו בגין מה שכונתה 'בגידה באומה', לאור הממצאים שעלו בפרשת 'אוקראינה גייט' | למרות שרפובליקני אחד הצביע עם הדמוקרטים, הוא לא השפיע על התוצאות וטראמפ יישאר נשיא לפחות עד שייבחר נשיא חדש או הוא בעצמו בבחירות הקרובות

טראמפ רושם ניצחון: 52 סנאטורים הצביעו נגד הדחתו בסנאט
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: הבית הלבן

שוב ניצח את הדמוקרטים: הסנאט האמריקאי זיכה את הנשיא דונלד טראמפ במשפט ההדחה.

בהצבעה על סעיף האישום של "ניצול סמכות הנשיא לרעה", הצביעו נגד הרשעתו 52 סנאטורים, ו-48 הצביעו בעד הרשעתו.

רפובליקני אחד - מיט רומני, שהתמודד מול הנשיא לשעבר ברק אובמה בבחירות לנשיאות והפסיד, הצביע בעד הדחתו של טראמפ. אולם להצבעתו לא היתה משמעות. יצוין כי על פי החוקה, נצרך רוב של 67 סנאטורים כדי להדיח את הנשיא.

טראמפ הגיב לניצחון בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו:

 כזכור, בחודש שעבר, בית הנבחרים בארה"ב הצביע בעד הדחת הנשיא דונלד טראמפ, מה שהביא את טראמפ להיות הנשיא השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו.

אך מאחר ובסנאט יש רוב לטראמפ, מאחר ויש שם רוב רפובליקני, הדמוקרטים לא הצליחו להדיחו, והם שוב הפסידו.

הדמוקרטים הצביעו להדיח את טראמפ על רקע שני סעיפים בפרשת "אוקראינה גייט".

בסעיף האישום הראשון של "ניצול סמכות לרעה" הצביעו בחודש שעבר 230 בעד ההדחה, 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה, אך זה לא שינה דבר.

הסעיף השני הוא שיבוש הליכי חקירה: 229 הצביעו בעד, ו-198 הצביעו נגד. גם כאן שלושה נציגים דמוקרטיים הצביעו נגד הליך ההדחה. נזכיר כי בבית הנבחרים יש 435 מחוקקים, 233 מתוכם דמוקרטים.

ועדת המשפט של בית הנבחרים, הנשלטת גם היא על-ידי הדמוקרטים, פרסמה דו"ח המפרט את ההחלטה מאחורי הליך ההדחה שם מאשימים את טראמפ בבגידה באומה האמריקאית. בדו"ח שפרסמה ועדת המשפט, נכתב כי טראמפ, "בגד באומה, הוא ניצל את סמכותו כדי לערב מדינה זרה בפגיעה של הליך הבחירות הדמוקרטי".

ניסיון הדחתו של טראמפ הגיע לאחר שאיש מודיעין דיווח לוועדת המודיעין, על שיחת טלפון בין טראמפ לנשיא אוקראינה, בה לכאורה ביקש טראמפ ממקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, לחקור את פעילותם באוקראינה של סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו האנטר ביידן, במטרה לאסוף מידע מפליל על ביידן.

טראמפ רצה שאוקראינה תחקור את בנו של ג'ו ביידן, האיש שמתמודד לנשיאות ארצות הברית בבחירות הקרובות. בנו של ביידן שותף בחברת גז אוקראינית. וטראמפ כביכול ניסה לבקש סיוע ממדינה זרה לקמפיין הבחירות שלו.

דונלד טראמפ הליך הדחת הנשיא טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד