י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היועמ"ש גינה ובירך על הצעד

פייסבוק סגרה את הדף הפופולרי שהסית נגד החרדים

דף פייסבוק פופולרי בניו ג'רזי נסגר על ידי החברה, לאחר שהסית נגד התרחבות האוכלוסיה החרדית והעלה גם תכנים אנטישמיים בכדי להפחיד את האזרחים מפני התרבות החרדים בעיר לייקווד וסביבותיה | היועמ"ש של ניו ג'רזי בירך על סגירת הדף ותקף את מפעיליו האנונימיים

פייסבוק סגרה את הדף הפופולרי שהסית נגד החרדים
אילוסטרציה צילום: pexels

פייסבוק הסירה דף פופולרי המתנגד להרחבת האוכלוסייה החרדית סביב לייקווד, ניו ג'רזי.

הדף, שנקרא Rise Up Ocean County, נקרא אנטישמי על ידי מנהיגים מקומיים רבים.

"ברור לנו שהדף הזה התעסק עם שנאה ואין לו מקום בניו ג'רזי", כך כתב היועץ המשפטי של ניו ג'רזי גורביר גרואל ביום רביעי בטוויטר. "יש עוד דברים לעשות כדי להפסיק את התפשטות השנאה באופן מקוון, אבל זה צעד בכיוון הנכון".

היועץ המשפטי צייץ בטוויטר: "מקומם שאחינו ואחיותינו היהודים מתכנסים לחגיגת השבת, והחשבון "Rise Up Ocean County" מחליט להחזיר את העמוד שלו. האם זה באמת סוג הקהילה המקוונת שפייסבוק רוצה לטפח?" שאל היועץ המשפטי.

הדף הוסר זמנית בינואר, אך לאחר מכן הוחזר.

מהקבוצה האנטישמית נמסר כי מטרתה הייתה לגייס את המקומיים להתנגד להתפתחות יתר סביב לייקווד של חרדים, עיירה במרכז ניו ג'רזי שחלה פריחה באוכלוסיה החרדית שלה. הקבוצה עודדה את החברים לשאת דברים בישיבות העיר והם אמרו שהם מפיקים סרט תיעודי אנטי חרדי.

מנהיגים מקומיים - יהודים ולא יהודים - אמרו כי הפעילות של הקבוצה חצתה את הגבול לשנאת יהודים.

"זו קבוצה מרושעת שמתאמצת מאוד להניח את השנאה על סדר היום האנטישמי העמוק שלהם", אמר הרב משה זאב ויסברג, דובר ארגון "לייקווד וועד", ארגון קהילתי יהודי מקומי.

בסרטון אחד שפורסם בשנה שעברה בדף הפייסבוק, הם השתמשו בשיר מפורסם על גרמניה הנאצית כדי להתריע מפני הסכנות הכרוכות כביכול בהתרחבות האוכלוסייה החרדית. הם העלו תמונות של המוני יהודים חרדים כדי להסית נגדם.

"תחילה הם באו לביתי, אבל לא דיברתי", מספר אדם באחד הסרטונים שהקבוצה העלתה. "אמרתי שאני לא מוכן למכור את הבית וסגרתי את הדלת שלי. ואז הם באו ליערות שלי, אבל לא דיברתי, כי חשבתי שלא היו לי אינטרסים מוקנים ביערות".

הקבוצה, שבעליה אנונימיים הכחישה שהיא אנטישמית.

הסתה ברשת הסתה נגד חרדים עמוד פייסבוק פייסבוק הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד