י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המצוד נמשך

פיגוע הדריסה בירושלים: המחבל הפתיע את החיילים בדרכם לכותל

אמש סמוך לשתיים בלילה התרחש מה שנראה כפיגוע דריסה: 11 בני אדם נפגעו מרכב במתחם התחנה בירושלים • הנהג נמלט מהזירה וכוחות משטרה גדולים פעלו לאיתורו • הבוקר אותר רכבו של המחבל בסמוך לבית לחם - המצוד אחר המחבל נמשך • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

פיגוע הדריסה בירושלים: המחבל הפתיע את החיילים בדרכם לכותל
זירת פיגוע, אילוסטרציה צילום: אורי דיוויס

הפיגוע בירושלים: הבוקר (חמישי) במסגרת המצוד הנרחב אחר המחבל שדרס 11 חיילים בירושלים, איתרו כוחות הביטחון ככל הנראה את רכבו של המחבל בבית ג'אלא בבית לחם. המצוד אחר המחבל נמשך.

‏נשיא המדינה ריבלין: "תפילותינו נתונות לרפואת חיילינו הפצועים, המטופלים בבית החולים הבוקר. אני בטוח כי כוחותינו הדולקים אחר המחבל יגיעו אליו ויביאו אותו למיצוי הדין במהרה. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו ונאבק בו ללא פשרות".

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק אומר הבוקר כי "הגיעו חמישה פצועים, אחד מהם במצב קשה ולאחר ניתוח - מצבו יציב, אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו. הארבעה אחרים צפויים להשתחרר במהלך היום".

כזכור, אמש בשעה 1:47 התקבל דיווח על שלושה הולכי רגל שנפגעו מרכב ברחוב דוד רמז במתחם התחנה בירושלים. כעבור דקות התברר כי ישנם נפגעים נוספים באורח קל, בהם נפגעי חרדה. ובסה"כ מספר הפצועים עמד על 11. 

מדובר צה"ל נמסר כי הנפגעים בפיגוע הדריסה בירושלים הנם מתגייסים חדשים של גולני שהיו בסיור מורשת בדרך לכותל. החיילים לא הספיקו לירות לעבר המחבל שהפתיע אותם מאחור ונמלט. בין הפצועים לוחם צה"ל שנפגע באורח קשה.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי במהלך האירוע, מחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי צה"ל שצעדו סמוך למתחם התחנה בירושלים במסגרת פעילות צבאית. האירוע מתוחקר. כאמור, בשעה זו מתנהל מרדף ללכידת המחבל.

דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים 'הדסה עין כרם' ו'שערי צדק', צעיר בשנות העשרים במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, מחוסר הכרה (לביה"ח שערי צדק). וצעיר נוסף בשנות העשרים במצב בינוני עם חבלות בגפיים (לביה"ח הדסה עין כרם).

סך הכל פונו מהזירה לבתי החולים בירושלים 11 פצועים: אחד במצב קשה פונה ל'שערי צדק', אחד במצב בינוני פונה ל'הדסה עין כרם'. 8 נוספים פונו במצב קל; 2 ל'שערי צדק', 4 ל'הדסה עין כרם', ו-2 ל'הדסה הר הצופים'.

פאראמדיק מד"א עוז פולק, וחובש על אופנוע מד"א אלי פרחי סיפרו: "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו. ביצענו מיון ראשוני מהיר, אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלה רב מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה".

?צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם, הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף, שאר 9 הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד. בסיוע כוח רפואה של צה"ל וחיילים שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים. כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני, והשאר קל".

אהרן פאמפ, חובש ב'איחוד הצלה', סיפר: "בסיוע צוותי רפואה של צה"ל הענקנו סיוע ראשוני לפצוע קשה שסובל מפגיעה רב מערכתית ולשני צעירים שנפצעו באורח בינוני. לאחר הסיוע הראשוני בזירת האירוע הם פונו לבית החולים".

מרדכי עובד, חובש ב'איחוד הצלה' שהגיע גם הוא לזירה, תיאר: "במקביל לפצוע קשה ושני הפצועים באורח בינוני שטיפלנו בהם בתחילת האירוע. הענקנו סיוע ראשוני לשמונה נפגעים קל מפציעות קלות וחרדה. עקב אופי האירוע פועלים במקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

בתוך כך, במהלך הלילה הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף כוחות מג״ב את בית המחבל אחמד קונבע, במחנה הפליטים בעיר ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". קונבע היה חבר בחוליה שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח ז״ל בחודש ינואר 2018 במרחב החטיבה המרחבית "שומרון".
ההריסה התבצעה לאחר שבית המחבל נהרס על-ידי לוחמי צה"ל בחודש אפריל 2018 ונבנה מחדש.

הריסת הבית בוצעה לאחר שנדחתה העתירה שהגישה משפחת המחבל לבג״ץ נגד מימוש צו ההריסה וביצוע ההריסה החוזרת.

פיגוע דריסה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד