י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד דרמטי

נמשך המצוד אחר המחבל באזור בית לחם

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את פיגוע הדריסה הלילה בו נפצעו 12 חיילים ובהם אחד במצב קשה - שנשקפת סכנה לחייו

נמשך המצוד אחר המחבל באזור בית לחם
כוחות הביטחון במצוד אחר מחבל. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

מפגע בודד? במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את פיגוע הדריסה הלילה בו נפצעו 12 חיילים ובהם אחד במצב קשה שנשקפת סכנה לחייו. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל פעל על דעת עצמו ללא שיש מאחוריו ארגון טרור. המחבל זיהה את לוחמי גולני כשהם בדרכם לכותל, ניצל את הזדמנות לדרוס אותם ונמלט.

הרכב בו ביצע המחבל את הפיגוע, אותר בעיירה בית ג'אלה בגזרת בית לחם, לא הרחק משכונת גילה בירושלים, לשם נמלט המחבל. המצוד אחריו נמשך על ידי כוחות המשטרה, שב"כ וצה"ל - בעיקר באיזור בית לחם. לפני זמן קצר, בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והוצא צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.

החיילים היו בדרכם לטקס השבעה של טירוני חטיבת גולני מחזור נובמבר 19. "נשבענו אמונים למדינת ישראל בכותל" אמר אמש סא"ל סיוון בלוך, מפקד בא"ח גולני. "מחבל ניסה לפגוע ברוח עם ישראל וברוח צה"ל. אנו לוחמי גולני נמשיך את המורשת, נחזק את עצמינו ולא ניתן להם לשבור את הרוח".

מבית החולים שערי צדק נמסר הבוקר כי מצבו של החייל קשה. ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק אמר כי "הגיעו חמישה פצועים, אחד מהם במצב קשה ולאחר ניתוח - מצבו יציב, אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו". ארבעת החיילים הנוספים צפויים להשתחרר במהלך היום.

מבית החולים הדסה עין כרם שוחררו כבר שלושה חיילים, שניים נוספים מאושפזים עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה - בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו להדסה הר הצופים שוחררו אף הם.

פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד