י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ליברמן ילך עם מרצ?

סקר חדש: הליכוד עוקפת את כחול לבן; גוש הימין גובר על גוש השמאל

פחות מחודש לבחירות, והמתח בשיאו • השבת נעמה יששכר, הטיסה לאוגנדה, תכנית המאה, הפגישה עם נשיא סודן והירידה לשטח, עושים טוב לנתניהו ולראשונה מפלגת הליכוד עוקפת את כחול לבן והופכת למפלגה הגדולה בכנסת • גוש הימין גובר על גוש השמאל-ערבים אך בפער מסויים

סקר חדש: הליכוד עוקפת את כחול לבן; גוש הימין גובר על גוש השמאל
נתניהו וגנץ צילום: פלאש 90

פחות מחודש לבחירות, והמתח בשיאו. השילוב של תכנית המאה של טראמפ, סיפוח, החלת ריבונות וכתבי אישום שונים - הצליחו לגרום סוף כל סוף לתזוזה קלה במצב המנדטים. בנוסף, השבת נעמה יששכר, הטיסה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוגנדה והפגישה עם נשיא סודן, תרמו אף הם למפת המנדטים שסירבה לנוע באופן משמעותי עד כה.

על פי סקר שערך מכון 'דיירקט פולס' עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשותו של בנימין נתניהו הייתה עוקפת לראשונה את כחול לבן ומקבלת 34 מנדטים. בכך היא הופכת למפלגה הגדולה ביותר בכנסת. מיד אחריה 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ, עם 33 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת שומרת כל העת על כוחה עם 13 מנדטים. הרשימה המאוחדת של 'מרצ-העבודה-גשר' מקבלת 10 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים - 8 לש"ס לעומת 9 בבחירות האחרונות, ו-8 ל'יהדות התורה' לעומת 7 בבחירות האחרונות. כזכור, בראיון שהעניק היום שר הפנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני אריה דרעי, למרציאנו סגל בגלי צה"ל, נשאל דרעי על הדיווח שגפני איים לשבור את הגוש החרדי, כי במידה שהמטה החרדי בליכוד ימשיך לעבוד הוא ילך לגנץ, דרעי אמר: "אני לא מכיר את זה, הוא לא התייעץ איתי. אבל דבר אחד אני יכול להגיד לך, יש בבני ברק חבר מועצה חרדי מטעם הליכוד שמפיץ שנאה נגד החרדים אפילו הרבה יותר מישראל ביתנו וליברמן, וכנראה שזה מציק להם וגפני אומר את מה שהוא אומר, לא שמעתי. אבל גוש הימין יישאר, ואני לא מאמין שאף דבר ישבור את הגוש הזה".

'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת מעט ומקבלת 7 מנדטים. כזכור, השר דרעי אמר היום בראיון לגלי צה"ל, כי "יש הסכם חתום בין ליברמן למרצ, כחול לבן והמשותפת, להקים ממשלה בהמנעות של המשותפת". הוא הוסיף, כי "במערכת הבחירות הקודמת הוא הישלה את כולם שהוא הולך לקראת ממשלת אחדות. היום כבר כולם יודעים איזו ממשלה הוא רוצה. מי שרוצה מדינה יהודית, מי שרוצה מדינה מסורתית, מי שרוצה לשמור על ערכיו, שלא יצביע לו".

הרשימה הסרוגה המאוחדת 'ימינה' של בנט, שקד, סמוטריץ' ופרץ תקבל 7 מנדטים, ו'עוצמה יהודית' לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.1% מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 57 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 56 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

הסקר בוצע בתאריך ה - 5 בפברואר 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל - נערכה פניה ל 3971 איש.השיבו 457 נדגמים מאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.5%+- בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים בנימין נתניהו בני גנץ אריה דרעי אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד