ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חרדה בקהילה היהודית

הקנצלרית בהלם: ראש הממשלה החדש נבחר בתמיכת הימין הקיצוני

סערה פוליטית בגרמניה: ראש ממשלה חדש במזרח גרמניה נבחר בתמיכתה של המפלגה הימנית קיצונית ה-AFD • מרקל: "בלתי נסלח. צריך לבטל התוצאות"

הקנצלרית בהלם: ראש הממשלה החדש נבחר בתמיכת הימין הקיצוני
בית הנבחרים צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במדינת תורינגיה שבמזרח גרמניה, נבחר אתמול ראש ממשלה מטעם מפלגת הליברלים FDP בתמיכת מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" ובתמיכת המפלגה השמרנית של מרקל CDU.

‏מועמד הליברלים תומאס קמריך, זכה בבחירות אחרי שלושה סיבובי הצבעה ואחרי שמפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' החליטה להצביע לו במקום למועמד שלה. זוהי הפעם הראשונה שבגרמניה נבחר ראש ממשלה בזכות קולות שהעניקה לו המפלגה הימנית קיצונית והמהלך מעורר סערה של ממש בגרמניה. כך מדווחת אנטוניה ימין כתבת כאן 11 באירופה.

 

‏בכלי תקשורת שונים מדברים על טאבו שנשבר וראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר כי המפלגה הליברלית עזבה את הקונצנזוס הפוליטי והוסיף: "אני נחרד מן העובדה שהקבוצה הפרלמנטרית של ה- FDP בתורינגיה הצביעו לראש הממשלה באמצעות קולות מה-AFD".

‏הסיפור משמעותי מבחינה פוליטית מפני שעד כה סירבו מפלגות ימין-מרכז מוסדיות לשתף פעולה עם מפלגת הימין הקיצוני וכל מהלך שכזה נבלם וזכה לביקורת רבה. הפעם לא רק שהימין הקיצוני סייע למועמד ליברלי להפוך לראש ממשלה אלא קיים חשש כי היה זה מהלך פוליטי מתוכנן היטב שאותו הגו הימין הקיצוני בשיתוף פעולה עם חברי המפלגה השמרנית של מרקל בתורינגיה.

כעת חוששים בגרמניה כי מפלגת הימין הקיצוני תהפוך לשותפה קואליציוניות בתורינגיה (מדינה שבה הימין הקיצוני גם ככה מאד חזק).

הקנצלרית אנגלה מרקל הגיבה על שיתוף הפעולה עם מפלגת הימין הקיצוני, ואמרה שמדובר במעשה "בלתי נסלח" וכי יש לבטל את תוצאות הבחירות.

אנגלה מרקל גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד