ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הציבור בפאניקה

אפקט הנגיף? ירידה משמעותית באחוזי מכירת בירה קורונה

האם מותג הבירה המקסיקני 'קורונה' נפגע כתוצאה מהתפרצות נגיף ה'קורונה'? הנתונים מצביעים על ירידה משמעותית באחוזי מכירת הבירה הפופולרית בשבועות האחרונים, אך החברה טוענת כי אין לכך כל קשר לנגיף 

אפקט הנגיף? ירידה משמעותית באחוזי מכירת בירה קורונה
בירה קורונה צילום: pixabay

האם מותג הבירה המקסיקני 'קורונה' נפגע כתוצאה מהתפרצות נגיף ה'קורונה'? ובכן, ישראל גבאי, סמנכ"ל פאנקו, טען אתמול בראיון ל'ישראל היום' כי יש עלייה באחוזי מכירת בירה קורונה. "אנחנו רואים שיש עלייה ב-40 אחוזים במכירות לעומת שנה שעברה. יכול להיות שאנשים מחפשים בפייסבוק והם נזכרים שהם רוצים או צריכים את הבירה. בשורה התחתונה יש עלייה", הוא אמר.

גם יגאל בראון מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר של חברות הפרסום ראה את זה דווקא ברוח טובה, ואמר כי "אם עד כה היה מישהו שלא שמע על בירה קורונה, הוא לבטח ישמע עכשיו, נוכח מבול ההגיגים על הבירה והווירוס. חוץ מהדמיון בשם, אני לא חושב שאנשים שיעשו את ההקשר או ימנעו מלשתות קורונה. כמובן שתמיד נמצא בשוליים את המיעוט ההזוי שיגידו שהמגיפה היא מהלך שיווקי של המתחרים של בירה קורונה".

אולם, לפי נתוני סטורנקסט המתפרסמים ב'דה מרקר', חלה ירידה של כ-30% באחוזי מכירת הבירה בשבועות האחרונים.

גולשים צוחקים על הקורונה

בשנת 2019 מותג הבירה  המוכר עלה ל-10.6% לעומת 9.2% בשנה דאשתקד. רק בחודש דצמבר האחרון נתח השוק שלה הסתכם ב-13%. אולם, מתחילת ינואר ירד המותג ל-9.3% בלבד. החברה גם מיהרה לצייץ בחשבון הטוויטר שלה עם התפרצות המחלה, כי "אין סכנה להידבק בווירוס הקורונה בשתייה של בירה קורונה!".

גורמים בחברת תימקו בירה המייבאת את המותג לארץ אמרו ל'דה מרקר' כי הירידה אינה קשורה לנגיף, אלא בעקבות כך שבדצמבר היו מבצעים רבים על הבירה שהסתיימו בתחילת השנה. לדבריה, ישנה עלייה בשנה הנוכחית לעומת תקופת זמן זו בשנה שעברה.

מהחברה נמסר כי "הקהל של קורונה מספיק אינטליגנטי בשביל להבדיל בין בירה לווירוס. לא מרגישים כל השפעה על המכירות ובחברה נהנים עם כולם מההומור ברשת".

נתון מעניין נוסף מספקת לנו הצצה בנתוני גוגל טרנדס, עם התפרצות המחלה חל זינוק בחיפוש המילים בירה קורונה באנגלית. כמו כן, המושג "coronavirus beer" (קורונה וירוס בירה) שלא היה קיים כלל עד לפני מספר שבועות, מככב בנתוני החיפוש.

מה תכלס? ברור שאין קשר בין הבירה האהובה לוירוס. האנשים בפאניקה מוגברת או שאכן הירידה נובעת כתוצאה ממכירות מוגברות בסוף השנה? כנראה שלעולם לא נדע.

נתוני גוגל טרנדס

 

 

 

 

קורונה בירה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד