כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחדל?

חשבון הפייסבוק של המחבל אותת על כוונותיו

האם מדובר במחדל? חשבון הפייסבוק של המחבל שביצע הלילה את פיגוע הדריסה בירושלים, בו נפצעו 14 חיילים, היה צריך להדליק נורה אדומה, לאחר שייצר וישתף פוסטים התומכים במעשיו ועשויים לאתר את ההולכים בעקבותיו

חשבון הפייסבוק של המחבל אותת על כוונותיו
המחבל, חאלד אל-טורמאן צילום: באדיבות המצלם

חשבון הפייסבוק של המחבל, חאלד אל-טורמאן, תושב א-טור בן 24, שביצע הלילה את פיגוע הדריסה, היה צריך להדליק נורה אדומה במידה ונוטר באופן הנכון (הקשרים וביטויים). החשבון עדיין מייצר פוסטים התומכים במעשיו ויכול לשמש גם כעת לאיתור מי שעלול ללכת בעקבותיו, כך מדווח בלוג הביטחון 'אינטלי טיימס'.

בתוך כך, המשטרה פרסמה הערב כי ‏לוחמי הימ"מ של משמר הגבול עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במתחם התחנה בירושלים, זאת לאחר פעילות מבצעית ומודיעינית נרחבת, בשיתוף שירות הביטחון הכללי ויחידות מיוחדות נוספות, המפגע נעצר לפני זמן קצר בצומת גוש עציון. הוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

חשבון הפייסבוק של המחבל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על תפיסת המחבל ואמר: "‏אמרתי שנתפוס את המחבל בתוך כמה שעות - ותפסנו אותו. כל הכבוד לכוחותינו".

כמו כן, ‏לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, ובהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, בעקבות פיגועי הטרור שהתרחשו היום בעיר. בסיומה, החליט מ"מ המפכ"ל לתגבר את כוחות משטרת ישראל ואת פעילותם בכל רחבי הארץ, ובירושלים בפרט, באופן מיידי.

מ"מ המפכ"ל שיבח את פעילותם המהירה של השוטרים שנטרלו את המחבל בעיר העתיקה, והוסיף: "במהלך היממה האחרונה אנו עדים לניסיונות של מחבלים לפגוע בכוחותינו ובאזרחי ישראל. כמי שאמונים על שמירת ביטחון הפנים ופועלים מדי יום להגנה על אזרחי ישראל, עלינו להמשיך ולהיות דרוכים נוכח כל איום, כלל מערכי משטרת ישראל יתוגברו, בדגש על העיר ירושלים", סיכם ניצב כהן. "אנו נמשיך לפעול בנחישות מול הטרור, במטרה לשמור על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל".

מחבל פלסטיני פיגוע דריסה פייסבוק הסתה עמוד פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד