י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המקרה הנדיר בנחיתה

הישראלי מהמטוס שנבקע משחזר: "נזל לי דם"

"לא הבנו את גודל האירוע. הייתי בהכרה כשהמטוס התרסק, נזל לי קצת דם. הצלחתי בקושי לצאת מהמטוס", כך משחזר אהוד, ישראלי ששהה במטוס שנבקע לשניים תוך כדי הנחיתה בנמל התעופה באיסטנבול

הישראלי מהמטוס שנבקע משחזר: "נזל לי דם"
מטוס לאחר מקורקע. אילוסטרציה צילום: unsplash

מקרה נדיר התרחש בערבו של יום רביעי בשדה התעופה של איסטנבול בטורקיה, כאשר מטוס של חברת פגסוס שנחת מאיזמיר ועליו 180 נוסעים התנגש במסלול, נבקע ונחצה לשניים.

המטוס הינו מדגם בואינג 737, נחת סמוך למסלול הנחיתה בשדה וגופו נבקע בשלושה מקומות. לדברי מושל איסטנבול, המטוס נאלץ לנחות באופן שבו נחת בשל תנאי מזג אוויר ירודים. כל 180 הנוסעים ואנשי הצוות נפגעו בדרגות חומרה שונות בתאונה, ושלושה נוסעים מצאו את מותם בתאונה.

על אותה טיסה היו שני ישראליים שנפצעו באורח קל. אחד מהם, אהוד, שסיפר בראיון לכתבת 'כאן חדשות' ורד פלמן, סיפר על רגעי האימה: "לא הבנו את גודל האירוע. הייתי בהכרה כשהמטוס התרסק, נזל לי קצת דם. הצלחתי בקושי לצאת מהמטוס. אנשים שהיו בחוץ עזרו לי ולאחרים להגיע לאמבולנס".

אהוד סיפר ל'כאן חדשות' על הקשיים בהיחלצות מהמטוס: "סביב המטוס התקבצו כוחות חירום וחילוץ רבים, הם עזרו לנו לצאת בקושי רב מהמטוס, ולקח זמן רב עד שהגענו לבית החולים". לצד זאת העיד הישראלי כי הוא מרוצה מהטיפול שקיבל מכוחות הרפואה הטורקים" "מטפלים בנו באופן יוצא מן הכלל. אני סובל מכמה פצעים שנתפרו על ידי הצוות הרפואי".

תאונת המטוס בטורקיה התרחשה בשדה תעופה 'שביחה גוקצ'ן' שאזרחים ישראלים רבים מכירים היטב, כשדה שמחבר את ישראל עם יעדים רבים באירופה.

יצוין כי זוהי התאונה השלישית של חברת 'פגסוס' במהלך נחיתה בשנתיים האחרונות. הקודמת התרחשה אך לפני כחודש, החטיא מטוס השייך גם הוא לחברה את מסלול הנחיתה באותו נמל תעופה באיסטנבול. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

מטוס נבקע לשניים שדה תעופה מסלול נחיתה איסטנבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד