י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נגד החוזרים בתשובה

גרבוז מכה שנית: "היום רואים כמה צדקתי בנאום הקמעות"

"הקומץ משתלט עלינו" • יאיר גרבוז, שנשלל ממנו פרס ישראל בעבר, הביע את דעתו בשיחה עם גדעון אוקו ברדיו 103FM: "אנשים בעלי דעות חשוכות משתלטים על הציבוריות"

גרבוז מכה שנית: "היום רואים כמה צדקתי בנאום הקמעות"
יאיר גרבוז צילום: משה שי, פלאש 90

רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, התבטא בעבר נגד מצעד התועבה וישנה בימים האחרונים לא מעט ביקורת על כך שנבחר להיות בין מקבלי פרס ישראל. יאיר גרבוז שקבלת הפרס נשללה ממנו, הגיב בחריפות בשיחה עם גדעון אוקו ברדיו 103fm על העניין והסביר מדוע שללו ממנו את קבלת הפרס בעבר.

"הייתי נותן לו את פרס ישראל כפי שהוועדה קבעה בנושאים שהם בתחום התמחותו והוא נמצא ראוי להם, כשאני מקווה שהוא אכן ראוי והם, ופרס נוסף על דעות חשוכות. פרס ישראל על חושך. אני לא חושב שצריך למנוע ממישהו פרס בגלל דברים שלא קשורים לתחום הפרס. אתה יכול לתאר לעצמך את דעתי על מה שהוא אמר אך אפשר להתווכח עם הדעות שלו ולהשתדל שהם לא יחדרו את ציבוריות אלא יישארו במעורות החשוכות".

נחזור למקרה שלך. היית אמור לקבל פרס שר החינוך, נפתלי בנט, מנע את הענקת הפרס.
"היה רוב וועדה להעניק לי את הפרס אבל הכניסו אדם שכל תפקידו היה להצביע נגד. מכיוון שהפרס לא צריך להינתן ברוב קולות אלא פה אחד, הפרס לא ניתן. אני די מרחם על האדם הזה, שהיה לו תפקיד אחד בלבד – שלא אקבל את הפרס. הרב עליו כולם מדברים עכשיו לא מכחיש את הדברים שאמר ומציין שאלו אינם דעותיו. ההתנגדות אליי נבעה משקר מהותי לגמרי ומדעות שהיו פשוט הפוכות מדעותיי. בנאום שלי לא הייתה מילה אחת בנוגע לעמדות המזרח. דיברתי על ציבורים קטנים שבעיני הם נגעים שהם קומץ ועשבים שוטים. עדות המזרח הם לא קומץ ולא יכולים להיות קומץ".

אמרת את הדברים שאמרת ערב בחירות 2015 כשכינית את הקומץ מנשקי קמעות ועובדי אלילים. האם גם היום, אתה עדיין רואה אותו כקומץ שמשתלט על המדינה?

"היום מגיע לי פרס על הנאום שלי. מעמדו של בן גביר בתוך הציבוריות הישראלית מוכיח כמה צדקתי. שהקומץ בהדרגה משתלט עלינו. זו דוגמא נכונה לאנשים בעלי דעות חשוכות משתלטים לאט לאט על הציבוריות ומרכיבים אותה. כשאמרתי מנשקי הקמעות התכוונתי לחוזרים בתשובה כשרבנים מוכרים להם את הדת היהודית ככת קרקסית שבה הכל זה ביטוח משלים. ז"א שאתה מאמין בכל מיני דברים כדי שלך יהיה טוב יותר. זה הפוך מהדת היהודית, מהמסורות של עדות המזרח ועוד".

הדברים שאתה אומר עכשיו עלולים גם לפגוע באנשים שחזרו בתשובה.
"האנשים שחזרו בתשובה שרואים בדת היהודית כקרקס של מיסטיקה בגרוש שנועדה לספק בריאות ואושר, אם הם נפגעים אני לא אכחיש את דבריי ולא אתנצל. הדברים שאמרתי הם לא פגיעה בלב עדות המזרח".

אתה עוד מצפה לקבל את פרס ישראל?
"אם היה לזה תיקון, זה היה משמח אותי. להגיד שאני מצטער על שאמרתי? לא. אני לא בניתי קריירה על בסיס כיבודים ופרסים אך פרס ישראל הוא בעיני דבר מכובד למרות שקשה יותר ויותר לחיות כאן וחשוך יותר ויותר לחיות כאן. גם המיעוט החיובי צריך לקבל תשומת לב ולא רק המיעוטים השליליים".

עריכה: איתמר זיגלמן, רדיו 103FM
יאיר גרבוז נאום הקמעות רדיו 103 FM חזרה בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד