ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חדשות מרעננות

הלובים הופתעו: שליח האו"ם נפגש עם היו"ר יהודי

לאחר שרפאל לוזון יו"ר איחוד יהודי לוב איים בשביתת רעב, שליח האו"ם בלוב הגיע אליו ללונדון ופגש אותו. לוזון מספר כי בפגישה הובטחה לו הכרה בינלאומית באיחוד כנציג רשמי של המרכיב היהודי בלוב

הלובים הופתעו: שליח האו"ם נפגש עם היו"ר יהודי
רפאל לוזון עם שליח האו"ם ללוב, ג'אסאן סלמה צילום: מתוך פייסבוק

הלובים הופתעו. שליח האו"ם ללוב, ג'אסאן סלמה, נפגש עם רפאל לוזון, מי שמוכר כיו"ר "איחוד יהודי לוב" בלונדון.

זה לא היה החלק החשוב והמפתיע בחדשות, אלא מה שלוזון הודיע ​​לאחר הפגישה ואמר כי סלמה הבטיח ליהודי לוב שנעקרו ממקומם לפני 65 שנה, שנציגם ישתתף בשיחות שיערכו בז'נבה בימים הקרובים.

בדף הפייסבוק שלו, טען לוזון כי מה שקרה בפגישה היה הכרה בינלאומית בזכויותיהם של יהודי לוב, והסביר, "לבסוף, הכרה בינלאומית באיחוד כנציג רשמי של המרכיב היהודי בלוב, והבטחת השתתפות רשמית בכל הישיבות הקרובות בנושא האחדות והשלום של לוב".

לוזון הוסיף בפוסט שלו וסיפר "דיברנו במהלך הפגישה על הסבל שמדינתנו סובלת בכלל, והקהילה היהודית בלוב בפרט, ועל המאבק שלה להשבת זכויות היהודים".

"כנשיא איחוד יהודי לוב, היום, 06/02/2020 התקבלתי על ידי ד"ר ג'אסאן סלאמה, שליח מיוחד של האו"ם ומתווך ללוב, וסגניתו הדיפלומטית האמריקנית הגברת סטפני וויליאמס במטה האו"ם בז'נבה".

"במהלך הפגישה דיברתי איתו על הסבל שקהילתנו סבלה, על לוב בכלל ועל נכסי הקהילה היהודית הלובית בפרט ועל המאבק שלנו להשבת זכויותינו האזרחיות, האנושיות והחברתיות והרכוש, הדיפלומטים סטפני וסלמה הקשיבו בקשב רב למידע שנמסר על ידי, הן מבחינה היסטורית והן למצבם הנוכחי של יהדות לוב בישראל ובעולם, ולמוכנות שלהם לפתרונות עתידיים לבעיותיהם ולבעיותיהם בלוב."

"הידיעה שפורסמה על ידי הערוצים הלוביים השונים, גרמה לכמות אדירה של 90% תגובות חיוביות שהתבטאו במאות הודעות, שיחות טלפון (אפילו של אישים גדולים ומפורסמים) בהן כולם מקווים שהחלטה זו תחזיר את הצדק לאזרחי לוב היהודים, דבר שגם יביא שלום למדינה".

לוזון עורר סערה בעבר עם אמירות על 'זכות השיבה' של הקהילה היהודית ללוב, ואיים בימים האחרונים להיכנס לשביתת רעב כללית, אלא אם כן סלמה יענה לדרישותיו לשבת עמו, ויסכים שיזמינו בישיבות בג'נבה כנציג "המיעוט היהודי" בלוב.

חלק גדול מהפוליטיקאים בלוב סירבו להאמין כי סלמה הגיב לרצונו של לוזון לפגוש אותו בגלל איומו בשביתת רעב, ואמרו כי לחץ מצדדים בלתי נראים אילץ את סלמה לנסוע ללונדון ולפגוש את האיש בחצר ביתו.

הקהילה היהודית עזבה את לוב לטובת איטליה, ישראל ומדינות אחרות, בשלבים שונים בין 1948 ל-1967, על רקע מלחמות ערב-ישראל.

ממסמכי המדינה הלובית עולה כי היהודי האחרון הידוע נפטר בשנת 2002, ושמו אסמרלדה מגנאגני, כך שאין עוד יהודים החיים במדינה.

יהודי לוב שואת יהודי לוב רפאל לוזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד