כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
"הייתי בגהינום"

במהלך ההרצאה: הפלסטיני תקף את גב' לוין

יהודיה בת 28 מניו יורק תובעת את מועדון היוקרתי של מידטאון מנהטן, כי במהלך הרצאה הותקפה על ידי פרופסור ממוצא פלסטיני. "תפס אותי בכוח בזרוע וסובב אותי"

  • י"ד שבט התש"פ
במהלך ההרצאה: הפלסטיני תקף את גב' לוין
אוניברסיטת קולומביה צילום: Amir Levy/Flash90

חברה יהודייה במועדון הרווארד טוענת כי הותקפה על ידי פרופסור במהלך הרצאה פרו-פלסטינית במקום.

ונסה לוין דורשת את החזרתה למועדון היוקרתי של מידטאון מנהטן, שחברי ההווה והעבר הבולטים שלו כוללים את מייקל בלומברג, ג'ון פ. קנדי ​​ופרנקלין רוזוולט ופוליטיקאים בכירים נוספים.

לוין, בת 28, מנהלת שיווק מברוקלין, אמרה שהיא שהייתה חברה לאחרונה במועדון שקיים כבר 154 שנים. לוין ספרה כי היא ואמה השתתפו בהרצאה בפברואר 2019 שנקראה "מלחמת מאה השנים על פלסטין" מאת ראשיד חאלידי, ראש מכון המזרח התיכון באוניברסיטת קולומביה, שהוא אמריקני ממוצא פלסטיני. שהיה בעבר קצין העיתונות של אש"ף.

היא אמרה בתביעה, שהיא שאלה בצורה שקטה ומכבדת במהלך האירוע, כיצד ניתן להשיג שלום במזרח התיכון, אם מלמדים את הפלסטינים "לתמוך בטרור נגד יהודים וישראלים" על פי התביעה, הקהל פרץ לעברה בזעם "דמוי אספסוף".

פרופסור לכלכלה של הרווארד, פריס מוסא סאה, בן 53, קרא לה קריאות גנאי קשות בערבית ותפס אותה בזרועה, כשהוא פוגע בה בזמן שניסה לקחת ממנה את המיקרופון, כל על פי התביעה בבית המשפט.

"הייתי בגיהינום מאז האירוע במועדון הרווארד", אמרה לוין ל"ניו יורק פוסט".

למרות שבסופו של דבר הצליחה לשאול שאלות, לוין ואמה, שנולדה וגדלה בישראל, התבקשו מטעם הביטחון לעזוב, תוך כדי שהקהל זועם וקורא לעברם קריאות, הם צילמו אותה ושרו נגדה שירים מעליבים, "אנחנו הולכים לגרש אותך מכאן". היא מאשימה.

מאוחר יותר טען סאה שהוא חשש שלוין תפגע בחאלידי וכי היא "הסתובבה באגרסיביות" סביב המיקרופון, כך על פי בית המשפט.

לוין צילמה את עצמה מדברת על המקרה ופרסמה אותו בפייסבוק, שם הוידיאו נצפה עשרות אלפי פעמים. בחודש יולי האחרון דרשה מועצת הנאמנים של מועדון הרווארד מלוין להוריד את הסרטון מהפייסבוק, אך היא סירבה.

הדירקטוריון, בראשותו של עורך דין שעבד בשביל מושל ניו יורק, אנדרו קואומו ועורך דין נוסף שעבד בשביל התובע המחוזי במנהטן, דחו את תביעת התקיפה שלה, ואף התעלמו מדו"ח פנימי מאנשי הביטחון של המועדון, שאישרו את גרסתה של לוין לאירועים, כך לפי בית המשפט, "היא לא נגעה באף אחד. היא לא הכפישה אף אחד", אמר עורך דינה.

דוברת מועדון הרווארד טענה שלוין "שיבשה את תוכנית המועדון, לאחר מכן היא הודחה מהחברות בהתאם לחוקי המועדון."

אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד