כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
בתום התחרות הישיבתית

הבחור ויתר על הכסף תמורת חידושי ר' חיים

בחורי הישיבה הספרדית 'באר יצחק' בטלז סטון הקימו תוכנית נושאת פרסים לכתיבת חבורות בסוגיות. במעמד כבוד התורה של חלוקת הפרסים חשף ראש הישיבה כי אחד הבחורים שהגיע למקום הראשון ויתר על הכסף ותמורת זאת ביקש את הספר חידושי ר' חיים על הרמב"ם

הבחור ויתר על הכסף תמורת חידושי ר' חיים
מעמד כבוד התורה בישיבת באר יצחק צילום: באדיבות המצלם

יוזמה מבורכת נטלו על עצמם כמה מחשובי הבחורים בישיבת "באר יצחק" בטלז סטון, כאשר לפני כחודש הוקמה תכנית נושאת פרסים ומלגות הנקראת "לאסוקי שמעתתא", המעודדת בחורים להגיע למיצוי מלא של הסוגיות ובכתיבת חבורות מזווית הבנתו של כל בחור ובחור, ע"י בחור שלומד סוגיא, שומע שיעורים, ולאחר מכן כותב חבורה מה"תורה דיליה" על החומר הנלמד ומגיע בכך לידי ליבון והבנת סוגיא על בוריה.

מעמד כבוד התורה בישיבת באר יצחק טלז סטון

במשך כחודש שלם מאז נפתחה התוכנית בישיבה ובתמיכתם של רבני הישיבה ובראשם ראש הישיבה הגאון רבי מנשה אביעזרי, התקיימה תחרות גדולה בקרב בני הישיבה בכתיבת החבורה המושקעת והטובה ביותר בכל שיעור ושיעור, כשבסיומה הוגשו למעלה מ-150 חבורות מפרי עמלם וכתב ידם של הבחורים, ונבדקו ונבחנו היטב ע"י המשיבים רבני הישיבה.  

עם תום מועד הגשת החבורות התקיים מעמד כבוד התורה וחלוקת מלגות לבחורים שהצטיינו בכתיבת החבורות הטובות ביותר מכל שיעור ושיעור.

במשאו בפני הבחורים ראש הישיבה הרחיב בחשיבות העצומה של הסיכום וכתיבת חבורה ע"י הבחורים עצמם ומתורתם, ואף סיפר על בחור מבני הקיבוץ שויתר על המלגה הגבוהה בזכות זכייתו במקום הראשון וביקש במקום זאת לקבל את הספר חידושי ר' חיים על הרמב"ם והוכיח את השקיקה העצומה שלו לגדול בתורה ואת הדגש על חשיבות הדברים האמיתיים. 

 

ישיבת באר יצחק טלז סטון מעמד כבוד התורה חידושי רבי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד