י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרבי שהפריח את השממה

אבל בחצרות נדבורנה: האדמו"ר מקליוולנד זצ"ל הסתלק לבית עולמו

שריד לדור דעה היה האדמו"ר מקליוולנד זצ"ל - צאצא של אדמו"רי בית נדבורנה וזקן אדמו"ריה שהלך לעולמו לאחר מחלה ממושכת וייסורים רח"ל • בן 88 היה בהסתלקותו • הנהיג את קהילתו ברעננה ביד רמה ורבים נהרו לעריכת השולחנות הטהורים • 'בחדרי חרדים' על דמותו של הרבי 

אבל בחצרות נדבורנה: האדמו"ר מקליוולנד זצ"ל הסתלק לבית עולמו
הרבי מקליוולנד צילום: באדיבות המצלם

אבל בחצרות בית נדבורנה: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, מגיעה הידיעה המצערת על הסתלקותו לשמי רום של כ"ק האדמו"ר מקליוולנד, הגאון הצדיק רבי יצחק אייזיק רוזנבוים זצ"ל, זקן אדמו"רי בית נדבורנה והוא בן 88 בפטירתו.

מעולם החסידות נעקרה דמותו המיוחדת של הרבי זצ"ל, שהיה סמל ודוגמא לאהבת ישראל תמידית והפיץ תורה וחסידות. 'בחדרי חרדים' משרטט קווים לדמותו הפלאית.

מתולדותיו של האדמו"ר זצ"ל: הרבי נולד ברומניה לאביו האדמו"ר רבי יששכר בער מסטראזניץ זצ"ל, הטמון בהר הזיתים בירושלים, בנו של האדמו"ר רבי איתמר מנדבורנה זצ"ל ונינו של האדמו"ר רבי מאיר מקרעטשניף זצ"ל, ולמעלה בקודש האדמו"ר רבי מרדכל'ה מנדבורנה זצ"ל. אמו הרבנית מרת חיה אסתר רוזנבוים ע"ה, היא בתו של הרה"צ רבי ישכר בער לייפער מסקאמאר זצ"ל.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו, בתו של הגאון רבי מאיר אייזקסאהן זצ"ל מראמאן, בעל שו"ת 'מבשר טוב', שהיה חתנו של האדמו"ר רבי איתמר מנדבורנה זצ"ל.

סיפור מעניין אירע כשאביו האדמו"ר רבי יששכר בער זצ"ל היה חולה, הוא ביקש ממשפחתו שלא יעלו את ארונו לארץ ישראל בתא המטען של המטוס אלא שייקחו מטוס פרטי עם מניין אנשים ויגידו דברי קדושה ליד ארונו.

הרבי זצ"ל אמר, האם לא כדאי לשלם על זה 25 אלף דולר? והבן, הרבי מקליוולנד זצ"ל, בירר וגילה לתדהמתו שזה עולה מאה אלף דולר, הרבי החליט לא לספר לאביו את המחיר בכדי לא לגרום לו צער, ובשבת הרבי נפטר, מיד במוצאי שבת ניסו לארגן טיסה והצליחו לסדר שהארון יעלה למחלקת הנוסעים בעלות של 25 אלף דולר, דבר שלא היה מעולם וכך קיימו את רצונו של הרבי זצ"ל.

הרבי הקים בית מדרש חסידי בקליבלנד בארה"ב. לאחר מכן בשנת תשל"ו עלה לישראל והשתקע בעיר רעננה בהוראת אביו, כדי להשפיע על תושבי העיר - שם הקים את בית המדרש 'היכל הברכה' הממוקם ברחוב הר סיני בעיר.

הרבי נודע כעובד ה' גדול שכל חייו היו חטיבה אחת של תורה, חסידות ויראת שמים ורבים נהרו לטישים של האדמו"ר שהיה מקרב רבים לאביהם שבשמים. 

בכוללים שהקים לומדים אברכים המגיעים מדי יום מבני ברק. מאוחר יותר הוקם בית המדרש של החסידות ברחוב האדמו"ר מזוועהיל בביתר עלית, בראשות בנו ממשיך דרכו הרה"צ רבי אורי לייב.

הרבי זצ"ל הפריח את השממה הרוחנית ברעננה ורבים מתושבי העיר היו סרים לביתו לקבלת עצה וברכה.

בסעודת ההילולא לאביו בשלהי חודש טבת לפני שנתיים סיפר האדמו"ר מקליוולנד על העבודה של אביו, שהורה לו לא לעזוב את רעננה, "אנשים ניסו לשכנע שאעזוב את רעננה ולעבור להתגורר בירושלים או בביתר, אבל אבא אמר לי להישאר ברעננה. כל הניסיונות לעבור למקום אחר לא הצליחו לצאת לפועל. כאן ברעננה בנינו קריה חסידית והמון אנשים התקרבו ליהדות ולחסידות. כשאנשים שגרו ברעננה התחברו לדרך החסידות אמרתי להם, "רעננה זה לא מקום לחינוך הילדים. תעברו לגור בערים בהן יש מוסדות חינוך חסידיים".

בתקופה האחרונה חלה הרבי במחלה הקשה שקיננה בגופו. למרות ההחמרה במצבו הבריאותי, המשיך הרבי בעבודת הקודש הגדולה. לפני מספר שבועות נערכה שבת התאחדות וסיום הש"ס ברעננה וזו הייתה השבת האחרונה שבה ערך את הטישים.

בשבת שירה הידרדר מצבו והוא אושפז בבית החולים, שם נלחמו הרופאים על חייו והוא נפטר לבית עולמו - כשסביב מיטתו נמצאים בני המשפחה וחסידים שקראו את פסוקי הייחוד.

הרבי הותיר אחריו את בנו הרה"צ רבי אורי לייב רוזנבוים, רב הקהילה בביתר, שימונה לממלא מקומו באדמו"רות וכן את ספריו 'דברי יששכר' על התורה והמועדים. 

מסע הלוויה יצא בשעה 12:00 מבית מדרשו ברחוב הר סיני ברעננה, ובשעה 15:00 מביהמ"ד סערט ויז'ניץ בשכונת גוש 80 בירושלים להר הזיתים - שם ייטמן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

קליוולנד רעננה נדבורנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד