כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתארגנת שבת ברמלה

קמב"ץ שובו בנים: "הרב הולך לבלות תקופה ארוכה בכלא" • צפו

בקהילת 'שובו בנים' נערכים להעביר את השבת הראשונה ללא המנהיג, בצילו. בסרטון שהפיץ קמב"ץ הקהילה, הוא קורא לציבור המעריצים לבוא לעשות את שבת קבלת התורה באהלים מחוץ לכלא: "נישן על הקרקע. אין שם שום תנאים, נאכל חלות לחם וחומוס, נהיה ליד הצדיק שלנו"

קמב"ץ שובו בנים: "הרב הולך לבלות תקופה ארוכה בכלא" • צפו
אהרן שוורץ/הרב ברלנד צילום: מתוך הסרטון/יונתן זינדל, פלאש 90

"שובו בנים לרמלה", קורא אהרן שוורץ, קמב"ץ קהילת 'שובו בנים'. בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות והגיע לידי 'בחדרי חרדים' קרא לציבור המאמינים ברב אליעזר ברלנד, לבוא ולשהות בשבת פרשת יתרו - שבת קבלת התורה סמוך לבית המעצר ניצן ברמלה, שם הרב ברלנד מרצה את ימי מעצרו.

אתמול (חמישי) הרב שנעצר הובא בשנית לבית משפט השלום בירושלים, בחשד לעושק חולים שפנו אליו לעזרה וברכה. "מתן תרופה בדמות מנטוס לחולי סרטן מהווה תרמית" אמרה השופטת שרון לארי בבלי. עוד הוסיפה "הראיות מלמדות שמי שפנו אל הרב היו אנשים שבמצוקתם הרבה ניתלו בכל שביב של תקווה - ונוצלו ניצול ציני, כך על פי החשד". בתום הדיון האריכה את מעצרו בשמונה ימים.

לעומת זאת, עו"ד עמית חדד שייצג את הרב ברלנד בדיון אמר: "מישהו מעלה בדעתו שהוא פתח בסטארט-אפ רפואי? ברור שהוא נותן ברכה בלבוש גשמי, לכן זה לא משנה אם זה מנטוס או טיק-טק. אם אתה מאמין אתה מאמין בתרופה, ואם אתה לא מאמין בה אתה לא מאמין בה". לאחר הדיון הודיע כי יערער לבית משפט המחוזי.

בסרטון שהופץ אמש (חמישי) בקבוצות הווצאפ של 'שובו בנים', קרא אהרן שוורץ, הנחשב לקמב"ץ של הקהילה, לקבל את התורה יחד עם הרב ברלנד באוהלים, מחוץ לבית המעצר ניצן, שם הרב שוהה במרפאה. "נחזק אותו, נעודד אותו ונהיה איתו ביחד. כולם מגיעים במסירות נפש" אמר.

"אנחנו מוכנים לישון על הקרקע, נבוא עם אוהלים קטנים, מה שיש. אין שם שום תנאים, נאכל חלות לחם וחומוס, ליד הצדיק שלנו".

"זה תהליך שהולך לקחת זמן, הרבה זמן, הרב הולך כנראה לבלות תקופה ארוכה, לפחות כמה שבועות, עד שיהיה ניסים", מבהיר שוורץ לצופיו.

בתוך כך, אתמול לאחר שהוארך בשמונה ימים מעצרו של הרב ברלנד, חוקרי מרחב ציון עצרו תלמיד של הרב ברלנד בשנות ה-30 מירושלים, שאותר באזור דרום הר חברון, בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה והלבנת הון.

מדובר בחשוד תשיעי שנעצר במסגרת פרשת "עושק שחור", מהם רק הרבנית תהילה ברלנד, אשר שוחררה למעצר בית. החשוד התשיעי יובא היום (שישי) לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים.

ברסלב, שובו בנים הרב אליעזר ברלנד פרשת ברלנד הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד