כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אין לענות לתקשורת

למרות החוק: מאות ניאו נאצים צעדו ב'הפגנת אבל'

מאות ניאו נאצים צעדו בשבת ב'הפגנת אבל' על הפצצת העיר דרזרן בגרמניה על ידי בעלות הברית בעת שחרור מחנה אושוויץ | הם לא שיתפו פעולה עם התקשורת בהוראת המארגנים

למרות החוק: מאות ניאו נאצים צעדו ב'הפגנת אבל'
ניאו נאצים צועדים-ארכיון צילום: צילומסך

בדרזדן התקיימה בשבת "הפגנת אבל" ימנית קיצונית, שבה מאות נאו נאצים, ציינו 75 שנה להפצצת העיר בידי בעלות הברית (13-15 בפברואר 1945, אז נהרגו 25 אלף מתושבי דרזדן). בהפגנה השתתפו נאו נאצים מארגונים שונים אך כולם התבקשו להישמע לדף ההנחיות ולפיו: אין לענות לשאלות התקשורת.

ההנחיות היו מהמארגנים. כי יש להגיע מצוידים בדגלים שחורים ושלטים המדגישים את סבל הקורבנות הגרמנים של מלחמת העולם השנייה. דקות אחדות אחרי תחילת הצעידה הבינו המפגינים הימנים כי עליהם לשנות את מסלול ההליכה המתוכנן - זאת בעקבות הפגנת נגד גדולה שבה פעילים מהשמאל חסמו כבישים. את שתי ההפגנות ליוותה המשטרה. כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת כאן 11 באירופה.

לשאלת גולש, איך על פי החוק הנאצים יכולים לצעוד ברחובות בניגוד לחוק הגרמני. השיבה ימין. ‏"‎הנאו נאצים בגרמניה תמיד נעים באזורים האפורים של החוק. קעקועים של צלבי קרס יוסתרו עם פלסטר כשהם בהפגנות, על החולצות יופיעו כיתובים שאפשר לפרש בכמה דרכים ויש כמובן שפה נאו נאצית ידועה ושימוש במספרים 88 ("הייל היטלר") או בסימן של "שמש שחורה" (שהיא פשוט הרבה מאד צלבי קרס מחוברים יחד)".

ניאו נאצים 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד