כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המאבק מחריף

לשכת הרב שטרן מאשימה: "הרב ננעל מחוץ ללשכתו, ביזוי ת"ח"

סאגת הארכת מינויו של הרב אריה שטרן: דומה כי הבוקר המאבק עולה שלב - לאחר שבלשכת הרב טוענים כי המנעול בלשכתו הוחלף כדי שלא יוכל להיכנס ללשכה • מקורביו של הרב: "מדובר בביזוי תלמיד חכם בחסות ש"ס" • שקד: קוראת לשר לחתום על התקנות מידיות להארכת כהונתו"

לשכת הרב שטרן מאשימה: "הרב ננעל מחוץ ללשכתו, ביזוי ת"ח"
הגר"א שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת הארכת מינויו של הרב אריה שטרן: דומה כי הבוקר (שני) המאבק עולה שלב, לאחר שבלשכת הרב טוענים כי המנעול בלשכתו הוחלף כדי שלא יוכל להיכנס ללשכה.

תחת הכותרת "ביזוי ת"ח בחסות ש"ס", טענו הבוקר בלשכתו של הרב שטרן כי, "הבוקר הגיע הגר"א שטרן, הרב הראשי לירושלים, כמדי יום ללשכתו, ולתדהמתו גילה כי הוא נעול בחוץ. לאחר כמה דקות שהוא חיכה בחוץ, אחד מעובדי המועצה פתח עבורו את הדלת"

עוד מאשימים בלשכה את יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי. לטענתם, "את המפתחות החליף אמש יו"ר המועצה הדתית ישי, בטענה שהמפתח נשבר למנקה. אך למרות כל זאת מסרב לתת לרב מפתח".

מקורביו של הרב תוקפים עוד את תנועת ש"ס, "בימים אלו גם מפלגת ש"ס מסרבת לחתום על התקנה להארכת כהונת הגר"א שטרן בטענות שונות, אך למעשה תורמת תרומה עקיפית לביזיון הגר"א שטרן, הרבנות והציונות הדתית כולה".

שר החינוך רפי פרץ הגיב בחריפות, "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר: "ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים ובוזזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה'"‬.

"‫כבר תקופה ארוכה שהתקנות נמצאות על שולחנו של שר הדתות וקנין", הוסיף השר. "אני פונה מכאן לחברי השר אריה דרעי, אני יודע כמה עולם התורה חשוב לך, אל תתן יד לביזוי תלמידי חכמים. הגיע הזמן לשים סוף לסאגה המשפטית של רבה הראשי של ירושלים ר' אריה שטרן".

השר נפתלי בנט האשים את "העסקנים חרדים", שלטענתו, "לפני הבחירות מתחנפים למצביעי הציונות הדתית אבל מבזים שיטתית את כבודם של רבני הציונות הדתית.
כך היה כ ש"ייבשו" את הרב דרוקמן מחוץ ללשכת הרב הראשי, וכך כעת נגד הרב שטרן רק בשל ״אשמתו״ שהוא רב ציוני".

במפלגת ימינה מיהרו להגיב ולתקוף, השרה לשעבר איילת שקד, שפעלה מאחורי הקלעים להעברת התקנות לאור הארכת מועמדו כתבה, "אני קוראת לשר הדתות לחתום על התקנות מידיות להארכת כהונתו ולשים סוף למסכת ההשפלה הזו. למי שלא הבין עוד, משרד הדתות חשוב מאד לאזרחי ישראל".

חבר הכנסת מתן כהנא כתב, ‏"הזוי שיו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושוע ישי, איש ש"ס, נעל את הרב הראשי לירושלים מחוץ לחדרו ומסרב לתת לו מפתח. מחזירים את המושכות לידיים של הציונות הדתית".

מהמועצה הדתית ירושלים נמסר: איש לא מנע מהרב שטרן לעשות שימוש במשרד הרבנים הראשיים לירושלים. מדובר בטענה מופרכת שאין לה יד ורגל במציאות. אין לנו כוונה להיגרר לניסיונות הפגיעה שנעשים על ידי גורמים אינטרסנטיים.

כזכור, 'בחדרי חרדים', שחשף את הסאגה סביב הארכת תפקידו של הרב שטרן ואת ההתנגדות הפוליטית של תנועת דגל התורה, פרסם לאחרונה כי השר יצחק וקנין הודיע כי לא יאשר את התקנות של הרב שטרן עד שיקבל לידיו תקנות דומות עבור רבה של כרמיאל, הרב מלכא.

הרב שטרן ירושלים ש"ס רבנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד