י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחצות הליל

בחצות הליל: חוקרי המשטרה פשטו על ביתו של יהודה גליק

לאחר שנעצר בבוקר בהר הבית, פשטו כוחות משטרה על ביתו של חכ"ל יהודה גליק, ביצעו חיפושים ועיכבו אותו לחקירה • התגובות סוערות מימין ומשמאל. סמוטריץ' הגיב בזעם: "איפה מנדלבליט שיעצור את הטירוף" • השר הממונה הגיב בשעת לילה מאוחרת: "אפעל לבירור הנסיבות"

בחצות הליל: חוקרי המשטרה פשטו על ביתו של יהודה גליק
חיפוש בביתו של יהודה גליק צילום: יהודה גליק

שוטרי משטרת ישראל הפתיעו הלילה (רביעי) את ח"כ לשעבר יהודה גליק בביתו, וביצעו חיפוש בכל חדרי הבית. גליק צייץ בטוויטר מיד עם הגעת השוטרים, וכתב: "שוטרי משטרת ישראל הגיעו אליי כעת הביתה בשעה 23:30 בלילה כדי לעצור אותי". אל הציוץ צירף את תמונות השוטרים מבצעים חיפוש בכל חדרי הבית, כולל בארונות חדר הילדים ובחדר השירותים והמקלחת. העיתונאי אבישי גרינצייג מ'גלובס' כתב שעה קלה מאוחר יותר, כי לדברי יהודה גליק, מפקד כוח המשטרה אמר כי החיפוש יימשך כל הלילה.

תוך כדי שהשוטרים מבצעים את מלאכתם בביתו של הח"כ לשעבר, פרסם העיתונאי ג'וש בריינר באתר 'הארץ' כי סיבת צו החיפוש נגד יהודה גליק היא חשד כי במהלך חקירתו בבוקר על התנהלותו בהר הבית, העלים מסמכים מתוך תיק החקירה ללא ידיעת המשטרה. הצו הוצא על מנת לאתר את המסמכים שלכאורה לקח. אולם בחיפוש בביתו וברכבו של גליק לא אותר דבר. גליק מכחיש את המיוחס לו ולמרות זאת בסיום החיפושים הוא עוכב לחקירה.

נזכיר כי בשעת בוקר (שלישי) נעצר גליק בעת שסייר בהר הבית יחד עם מספר חברי קונגרס אמריקניים, העילה למעצרו הבוקר, על פי טענת גליק: "הילוך איטי שלו בתחמי הר הבית". המשטרה לקחה את גליק לחקירה, והוא שוחרר כמה שעות מאוחר יותר.

בעקבות הציוץ של גליק, התעוררה סערה גדולה ברשת, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב: "‏משטרת ישראל חייבת ניקוי אורוות דחוף, והשופט הזה לא ראוי להמשיך בתפקידו יום אחד נוסף. הרדיפה הנקמנית אחרי יהודה גליק מפחידה. איפה מנדנבליט שיעצור את הטירוף המאפיוזי הזה וישלח שם כמה אנשים הביתה??? אחר כך מתפלאים ומגלגלים עיניים לנוכח הצלילה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב על כך וכתב "‏בריונות. אם זה קורה לח"כ לשעבר, זה יכול לקרות לכל אחד. כל חטאו: הלך לאט מדי ואז העז להתלונן כשנאזק".

יאיר שרקי, צייץ אף הוא בנושא וכתב "‏הנקמנות והבריונות ההזויה הזאת לא מניחה לי. מדינת משטרה". עוד הוסיף "‏וזה עוד נגד חבר כנסת עד לפני כמה חודשים. מוכר, מקושר, עם פרופיל ציבורי ותקשורתי גבוה. איך אזרח קטן היה מתמודד מול התנכלות כזאת?".

עקיבא נוביק מ'ערוץ 13' הגיב: "‏כשידונו בקריסת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שווה להקרין את הצילומים מהלילה בבית משפחת גליק".

העיתונאי ג'וש בריינר מ'הארץ' הוסיף, ‏"צו החיפוש שמבוצע כעת בביתו של יהודה גליק. עכשיו, חצות. מילא המשטרה, ממנה אין לי ציפיות. אבל איזה שופט מאשר צו חיפוש בביתו של ח"כ לשעבר על חשד לשיבוש חקירה של "הליכה איטית מדי בהר הבית"? יש שופט כזה, אלעזר ביאלין מביהמ"ש השלום בירושלים. באמת שכבר אין לי מילים. חרפה".

תמר אלמוג, כתבת המשפט של 'כאן 11' כתבה: "‏במיוחד כשמדובר בחשדות שהם לא, נאמר זאת כך, במדרג הגבוה של העבירות.. ובכלל מודה שלא מכירה כל הפרטים, אבל אם החשד הוא הליכה איטית, מה החשד לשיבוש? שהוא מתכוון ללכת מהר במקום לאט ?! מה קורה?".

הקרן למורשת הר הבית הגיבה אף היא להטרדה הלילית: "החרפה שבהתנכלות הממוסדת שנוקטת מדינת ישראל כלפי יהודה גליק עוד תילמד בשיעורי ההיסטוריה. גליק הוא מייסד הקרן וסמל לאומי של מסירות למען המקום הקדוש בעולם. העם היהודי ומורשתו לא ימחלו למי ששותף כעת בביזויו ובהשפלתו של גליק. האחריות מוטלת על כל שרשרת הפיקוד, ממפקד יחידת המקומות הקדושים סנ"צ יובל ראובן ועד לשר ארדן ולראש הממשלה. כולם חתומים על הביזיון הזה".

בעקבות הסערה הלילית ברשתות החברתיות, הגיב השר המומנה על המשטרה גלעד ארדן וכתב: "צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו. ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית. בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו. ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין".

מהמשטרה נמסר הבוקר לאחר מעצרו, כי לאחר ביקור גליק עם חברי הקונגרס חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, אותם מכיר מביקוריו הקודמים. "הוא סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו. לאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור". גם בשלב, כך המשטרה, חבר הכנסת לשעבר "המשיך במעשיו, דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה".

במשטרה ציינו עוד, כי במהלך החודשים האחרונים יהודה גליק הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם "כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו".

יהודה גליק הר הבית משטרת ישראל צו חיפוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד