י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההבטחה לעבריין שרצח

הרב ברלנד איים: "אני נשבע להכניס את המפכ"ל לכלא"

בתיעוד מיוחד שנחשף בחדשות 12 נראה הרב ברלנד מבטיח לעבריין מוכר שישחרר אותו ממאסר עולם בתנאי שיביא לו 20,000 ש"ח • "תוך 30 יום נשים את המפכ"ל בכלא, אני נשבע לך"

הרב ברלנד איים: "אני נשבע להכניס את המפכ"ל לכלא"
הרב ברלנד צילום: פלאש 90

בתיעוד מיוחד שנחשף הערב (רביעי) בחדשות 12, נראה הרב ברלנד כשהוא מבטיח לעבריין מוכר בשם שמעון והבה שרצח עבריין אחר, שישחררו ממאסר עולם בתנאי שיביא לו 20,000 שקל.

התיעוד צולם בשנת 2014 בזמן שהרב שהה בזימבבואה, עת ברח מישראל מחשש שיוכנס לכלא. בתיעוד נשמע הרב אומר, "שמעון והבה זה שמעון מחצי חינם. תשבע ועכשיו יהיה ניסים ואתה תשתחרר. אנחנו מבטלים את כל התלונות עליך, השוטרים רוצים להיות... הוא רוצה להיות עכשיו מפכ"ל, אז הוא אומר "כן, תפסתי מישהו מחצי חינם". את המפכ"ל נשים בבית הסוהר, אני נשבע לך שאנחנו שמים את המפכ"ל בבית הסוהר תוך 30 יום".

הרב ברלנד המשיך ואמר "אתה שומע מה אני אומר לך, ותגיד לאמא שאתה משתחרר בי"ד (ניסן, ערב פסח, ק.ב.), בתנאי שאתה בא אלי... לא, אתה תשלח לי עכשיו 10 אלך שקל, אל תפחד. תלווה את זה מכמה חבר'ה שם. ואני אתן לך מספר טלפון, תתקשר לשם ותגיד זהבה ברלנד, הבת של הרב אני מעביר לך עכשיו 10 אלף שקל".

כאן שואל אותו והבה "כמה לשלוח לה?" והרב ברלנד מעלה את הסכום ומשיב "20 אלף שקל".

"תגזור שאני משתחרר?" שואל והבה, "תשלח לי 20 אלף שקל אני גוזר שאתה משתחרר", ענה לו הרב ברלנד. תארגן את זה מכל החבר'ה 20,00 שקל בשנייה הזאת. תארגן, אל תפחד".

"ואם אין לו?", שאלה אמו של והבה, "ואם אין לו אז 10 אלף שקל. אבל 10 אלף זה מינימום ותארגן את זה עד יום שישי". "אבל הוא במאסר עולם בבית סוהר, אין לו מה לאכול", אמרה אמו של והבה.

הרב אליעזר ברלנד זימבבואה מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד