י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זה לא כוחות-שווה כוחות"

כך השיב חבר הקבינט החרדי על המצב בעזה

לשם שינוי במערכת הבחירות, אחד הראיונות מיני העשרות שמקיים יו"ר ש"ס דרעי בימים האחרונים, עסק במצב הביטחוני בעזה | זה לא דבר פשוט של זבנג וגרמנו. אפשר לשטח את עזה, להוריד להם את כל התשתיות ותשאר עם שני מיליון איש ומגפות וכל העולם שיהיה עליך

כך השיב חבר הקבינט החרדי על המצב בעזה
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

"תאמין לי שלכבוש את עזה אפשר לעשות את זה מהר מאוד, יש לנו את הכוח. זה גם לא פייר, בנינו, זה לא כוחות-שווה כוחות", כך טוען יו"ר ש"ס שר הפנים, הנגב והגליל וחבר הקבינט המדיני ביטחוני אריה דרעי בראיון ל'רדיו דרום' 101.5 ויחד עם זאת הבהיר כי אין תכניות לכבוש את עזה.

דרעי נשאל ע"י המראיין מנדי ריזל, האם יש תכניות לכבוש את הרצועה והשיב: "לא, לא, אני לא חושב. תזכור טוב, יש שמה שני מיליון ויותר אנשים שגרים ברצועה הצרה הזו שאתה בסוף צריך לנהל אותם. אין לי שום כוונה וגם לא לממשלת ישראל שאני אהיה שר הפנים של עזה. אנחנו לא יודעים לנהל אותם. לזכור שכשהיינו שם כמה אבדות וכמה טרור, כמה חיילים הלכו לנו שם".

חבר הקבינט הזכיר אחרי ש"עזבנו את עזה, נתנו להם לנהל את עצמם. לצערי הטרור השתלט על עזה, לוקחים להם את כל המשאבים. יש תכניות, אושרו תכניות מאוד מאוד חדות וברורות. זאת מכה מאוד קשה שהם יקבלו".

אריה דרעי. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

"ויש בהן סיכולים ממוקדים?", תהה המראיין.

השר דרעי השיב ואמר: "שיש בה הכול. אבל לפני שאתה יוצא למערכה אתה עושה כל מאמץ כדי להימנע מזה, ואנחנו עושים את המאמץ הזה. אני משבח את ראש הממשלה ואת מערכת הביטחון שיודעים גם לגלות איפוק למרות שזה גם אולי לא פופולרי. אני מסכים איתך שזה לא מצב אידיאלי, אבל אנחנו גם מבינים, אנחנו לא מתעסקים מול מדינה. אתה מתעסק עם ארגוני טרור. אתה יודע מה זה להתעסק עם גרילה, עם עשרות אלפים של מה שאנחנו מכנים 'שבאב'. זה לא דבר פשוט של זבנג וגרמנו. אפשר לשטח את עזה, להוריד להם את כל התשתיות ותשאר עם שני מיליון איש ומגפות וכל העולם שיהיה עליך. צריך לראות תמונה הרבה יותר רחבה".

ריזל הוסיף ושאל: "ליברמן טען שהוא ביקש בקבינט להוריד את הנייה וסורב - היה או לא היה?".

דרעי הכחיש ואמר, "מה פתאום, שטויות נו. רבותיי, עזוב, זו אגדה, כל הדברים הללו, הנייה תוך 48 שעות, לא אכנס לזה".

אריה דרעי רצועת עזה מנדי ריזל רדיו דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד