י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בניגוד לרוב התחזיות

היועצת טוענת: "עימות יכול להציג את נקודות החוזקה של בני גנץ"

אתם חושבים שנתניהו בוודאות ייקח בנוקאאוט את העימות מול בני גנץ, טל אלכסנדרוביץ', שהייתה היועצת האסטרטגית של גנץ, דווקא חושבת שהעימות יכול להועיל לו. לדבריה: "בכל פעם שגנץ התייצב מול נתניהו, ראינו את ההתחזקות שלו" • קלוגהפט: "גנץ היה צריך לענות במיידית לא. הוא משך את זה כמעט 24 שעות וגרם לציפייה יותר גדולה ולזה שמתעסקים בזה יותר"

היועצת טוענת: "עימות יכול להציג את נקודות החוזקה של בני גנץ"
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימות על העימות: אחרי שנים בהם סירב לקחת חלק בעימותים פוליטיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את בני גנץ לעימות מצולם עמו. האם בני גנץ צריך, למרות הסיכונים, להיענות להזמנה? שניים מיועצי התקשורת הבכירים בישראל הביעו דעתם בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM.

יועץ התקשורת משה קלוגהפט, וטל אלכסנדרוביץ' שהייתה היועצת האסטרטגית של בני גנץ בבחירות ב-2019, הביעו דעתם על היתרונות והחסרונות בקיומו של עימות שכזה.

משה קלוגהפט: "אתמול בערב גנץ היה צריך לענות במיידית לא. הוא משך את זה כמעט 24 שעות וגרם לציפייה יותר גדולה ולזה שמתעסקים בזה יותר. זו תשובה שהיא לא חד משמעית כי כמו כל דבר, אנחנו מתעסקים פה בניהול סיכונים. זה דבר שהיה עוזר לגנץ גם להמריץ את הבייס, אבל בסופו של דבר הסיכון של ללפסס, לגמגם או שנתניהו יעשה לו תרגיל, בשילוב הפער העצום בניסיון בתקשורת, הופך את זה לסיכון גדול מדי למפלגה שמובילה בסקרים. בשורה התחתונה הוא החליט נכון מבחינתו שהוא לא הלך". לעומתו אלכסנדרוביץ' חשבה דווקא אחרת: "אני חושבת שבכל שלב שבני גנץ התמודד מול בנימין נתניהו ראש בראש אנחנו רואים את ההתחזקות שלו. הוא כבר סגר פער בצורה מאוד מרשימה מול נתניהו בהתאמה לראשות ממשלה, וכל פעם שהוא התייצב מול נתניהו והסתכל עליו בעיניים באותו גובה זה מה שקרה. יש לו הרבה מאוד נקודות חוזקה כלפי נתניהו".

בהמשך התייחס קלוגהפט לסיטואציה בה נמצא ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני חושב שההחלטה של נתניהו להציע עימות היא נכונה בכל מקרה, רק שהוא תיזמן את זה רק לשעה שנוחה לו. נתניהו מנסה להמריץ את הבייס שלו והולך לכנסים – עימות אחד שווה 50 כנסים, ולכן מבחינתו זה היה צריך לקרות בכל מקרה". על הקמפיין של כחול לבן אמר: "בעיניי הנושא האישי לא נכון לבני גנץ, בסקר האחרון של חדשות 13 נפתח פער של 12% בין נתניהו לגנץ בהתאמה לראשות הממשלה. מה שנכון לגנץ בעיני זה נושא דת ומדינה – נתניהו לא רוצה לגעת בו. בעיני הקמפיין הכי טוב של כחול לבן היה 'ממשלת אחדות חילונית'.

על האפשרות של עימות בין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אלכסנדרוביץ': "ליברמן עשה נכון אתמול, זינק על סדר היום ועבד מאוד נכון. ברור לכולם שנתניהו לא יעשה עימות עם ליברמן. להערכתי אם נתניהו היה חושב שבני גנץ היה מסכים לעימות הוא לא היה מציע, הוא לא באמת רוצה בזה".

בהמשך התייחסה לחשיבות של עימות לפני בחירות: "עכשיו כולנו מתעסקים בנושא שלא מקדם אותנו. אם היה עימות זה היה טוב לכולנו, היו עולים נושאים מהותיים וזה היה טוב למערכת הבחירות". קלוגהפט הצטרף ומתח ביקורת על ההתנהלות, "אנחנו המדינה היחידה שבה אין תרבות עימותים. במדינות אחרות אנחנו רואים המון עימותים על נושאים שונים בין כולם לכולם. זה שאנחנו מקיימים את הדיון הזה, זה משהו שהוא לא תקין בכלל".

(עריכה: רון שהין, רדיו 103)

טל אלכסנדרוביץ משה קלוגהפט בני גנץ בנימין נתניהו רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד