י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ומה הוא ממליץ לגנץ

מרתק: האיש שניהל את העימות הקודם משחזר

ניסים משעל ממגישי רדיו '103fm', שהנחה את העימות הטלוויזיוני בין בנימין נתניהו לאיציק מרדכי בשנת 1999, סיפר על כך • וגם: התייחס לעימות אפשרי בין גנץ לנתניהו

מרתק: האיש שניהל את העימות הקודם משחזר
ניסים משעל צילום: רדיו 103FM

ניסים משעל, מגיש ברדיו '103fm', שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103fm על העימות המפורסם בין איציק מרדכי לבנימין נתניהו ב-1999, שאותו הנחה וסיפר: "נתניהו הולך לעימות רק כשהוא מבין שהוא בבעיה בסקרים, אם אין לו ברירה. הוא מסרב להתעמת כשהוא מוביל", אמר משעל וגם התייחס לעימות עצמו שניהל: "עשר דקות אחרי שזה התחיל, הבעת הפנים של נתניהו השתנתה, הכריזמה נעלמה, הוא התחיל להתגונן. בהפסקת הפרסומות הראשונה, שמעתי את האנשים של נתניהו אמרו לו, 'אתה חייב להילחם, זה לא טוב', ואז הוא אמר להם 'תביאו לי חומר'".

בהמשך הסביר משעל, אם כדאי ליו"ר כחול לבן להיענות להזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעימות. "לא ללכת, בוודאי שלא. בדיוק לפי הטקטיקה של נתניהו, הוא לא הולך לעימות כשהוא מוביל. גנץ מוביל בשני מנדטים לפי הסקרים, אם הוא מוביל - למה הוא צריך ללכת? גנץ יודע שלנתניהו יש יתרון גדול עליו בהופעה מול מצלמה, למה ללכת? מה זה ישרת?".

משעל התייחס לעימות המפורסם ב-1999 כדי להסביר את המלצתו לגנץ. "נתניהו בא בזמנו לאולפן כמי שהולך 'לדרוס' את איציק מרדכי, הוא היה בטוח שהוא לוקח את העימות בהליכה. הוא היה, ועדיין, 'מלך האולפנים'. הוא היה עם כריזמה מטריפה באולפן והוא אפילו לא התכונן". יריבו שנתפס כפחות כריזמטי מנתניהו נעזר בשלושה אנשים שיכינו אותו לעימות, "הוא הגיע מוכן. העימות התחיל והוא התחיל להפציץ את נתניהו מכל זווית. סיומו של העימות מבחינת נתניהו היה נורא, אני זוכר את המשפט שנתניהו אמר לעוזרים שלו, 'לא הייתי צריך לבוא'".

משעל התייחס למקרה נוסף שמחזק את המלצתו לגנץ שלא להתעמת עם נתניהו, "ב-2005 שעמיר פרץ עומד בראשות מפלגת העבודה, ערב בחירות, הוא מצלצל ואומר לי שהוא רוצה עימות עם נתניהו. אמרתי לו 'אוקיי, אני אפנה אליו', ואני מתקשר ושואל אותו אם הוא מעוניין בעימות. המשפט הראשון היה 'אני אחזור אליך'. אני חזרתי אליו עוד פעם והוא ענה – 'אני מוכן אבל בתנאי שאתה תשב באולפן וכמעט לא תשאל כלום, תיתן לנו להתעמת אחד עם השני'. הוא לא היה מוכן להתעמת מאז מערכת הבחירות ב-1999". וסיכם: "כשנוח לנתניהו - הוא בא, אם לא נוח לו - הוא לא מגיע".

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM

ניסים משעל בנימין נתניהו בני גנץ עימות טלוויזיוני עימות בשידור בחירות 2020 רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד