י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תהפוך לתיק פלילי?

פרשת 'המימד החמישי': גנץ משדר רוגע; השר ארדן תוהה מדוע

פרשת המימד החמישי תהפוך לתיק פלילי? לאחר הפרסום אתמול על כך שהמשטרה תפתח בבדיקה על רקע דו"ח מבקר המדינה החמור - בני גנץ התייחס הבוקר לדברים • בין היתר אמר: "אני שקוף לסיפור הזה ורגוע לחלוטין. זה בסך הכל ספין והכל בסדר" • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

פרשת 'המימד החמישי': גנץ משדר רוגע; השר ארדן תוהה מדוע
בני גנץ צילום: Gili Yaari / Flash90

אתמול (רביעי) פורסם במהדורות החדשות בערוצי הטלויזיה, כי לאחר הבחירות המשטרה תפתח בבדיקה בפרשת המימד החמישי, עליו נכתב דו"ח חמור על ידי מבקר המדינה.

בשלושת הערוצים ציינו הכתבים כי יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עמד בראש החברה, אך הדגישו כי בשלב זה הוא לא חשוד במרמה עליה הצביע מבקר המדינה בדו"ח החמור.

‏"ברור לי שמדובר בלחץ פוליטי מדו"ח המבקר. אני פתוח לכל בדיקה, משוכנע בניקיון כפיי", אמר הבוקר (חמישי) יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בראיון לירון דקל בכאן רשת ב'. "אני שקוף לסיפור הזה ורגוע לחלוטין. זה בסך הכל ספין והכל בסדר", הוא הוסיף.

באותו הקשר תהה הבוקר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, וצייץ בטוויטר, "‏אשמח אם מישהו יסביר לי ולציבור, איך יודעים מראש בפרקליטות, עוד לפני בדיקה (!), שבני גנץ כן חשוד או לא חשוד בפרשה. הרי אף גוף חקירה עוד לא חקר את ההתקשרות ואת ההטעיה של המשטרה בקשר ליכולות החברה??!".

הפרשן המשפטי ברוך קרא עקץ אותו וענה לארדן "‏שאלה נפלאה. מזכירה לי בדיוק את השאלה ששאלנו כששי ניצן פרסם את הודעת הצוללות וניקה את נתניהו בטרם חקירה. אבל אתם יודעים מה השר ארדן יענה: "זה לא אותו דבר"!!.

ארדן לא נשאר חייב והגיב "‏אתה ודאי יודע שהיתה בדיקה משטרתית לפני שהוחלט שראש הממשלה אינו קשור לפרשה. ולא הבנתי גם מה הקשר? תפקידך לעזור לציבור לדעת את האמת. לא לייצג צד. תסביר לנו מי בדק את המימד החמישי וכבר יודע שגנץ לא קשור? על סמך מה?". ברוכי השיב לו "‏‎הפרקליטות נמצאת בהליך בדיקה עמוק בסיפור; ואגב טרם הוציאה הודעה רשמית. הפרסום אמש היה על סמך מידע שהגיע לעיתונאים. לכן את התהייה המוצדקת שלך היית צריך להפנות בזמן אמת לניצן על הצוללות, אבל זה דמיוני".

בני גנץ המימד החמישי גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד