י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגלל טור ב'הארץ'

מנדלבליט הורה לחקור את פעיל השמאל

בצעד חריג: היועמ"ש מנדלבליט החליט לפתוח בחקירה פלילית נגד פעיל השמאל הקיצוני יונתן פולק • פולק הסית לטרור ולאלימות ואמר בין היתר: "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק"

מנדלבליט הורה לחקור את פעיל השמאל
מעצר יונתן פולק ב'הארץ' צילום: ארגון עד כאן

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט לפתוח בחקירה פלילית נגד האנרכיסט יונתן פולק, שכתב לפני כחודש וחצי מאמר בעיתון "הארץ" עם הכותרת "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט".

לאחר בחינת תלונות שהתקבלו בפרקליטות המדינה בעניין מאמר שפורסם ב-6.1.20 בעיתון "הארץ", שכותרתו "שוב אני הולך לכלא" או "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט", ובתום דיון שקיים בנושא ביום 17.2.20, קיבל ממלא-מקום היועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, את המלצת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), נורית ליטמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עמית מררי, והחליט להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד כותב המאמר, האנרכיסט יונתן פולק, בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לטרור.

במאמר כתב פולק, בין היתר: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

בהנחיה שהועברה, התבקשה משטרת ישראל לבדוק במסגרת החקירה, גם את פעילותו של פולק בנוגע להפרות סדר סביב גדר ההפרדה, כעולה מפרסומים בתקשורת בעניין. 

עם זאת, עו"ד רז נזרי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים וציבורי - חוקתי, החליט כי בנסיבות העניין ובהתאם למדיניות בנושא, אין מקום לפתיחה בחקירה נגד עיתון "הארץ" או נושאי משרה בו.

האנרכיסט יונתן פולק, נעצר לפני כחודש וחצי, והואשם בקובלנה פלילית בידי ארגון 'עד כאן' על השתתפות והובלה של הפגנות אלימות ברחבי איו"ש בהם נפגעו חיילי צה"ל. בהחלטת העיכוב ציינה המשנה ליועמ"ש כי כלל החומרים מועברים לטיפול המשטרה.

אתמול דיווח ארגון 'עד כאן', כי היועמ"ש מעכב את ההליכים כנגד יונתן פולק ומעביר את החומרים לחקירת משטרה, זאת בעקבות סירובו להתייצב לדיונים בבית המשפט. עם מעצרו הכריז פולק הוא אינו מכיר בבית המשפט הישראלי וכאמור קרא במאמר בעיתון הארץ להצטרף למאבקם של ילדי בקבוקי התבערה והאבנים.

בהחלטה נימקה עו"ד עמית מררי, המשנה ליועמ"ש, כי היא מעכבת את ההליכים משיקולים של אינטרס ציבורי. מררי ציינה כי "האינטרס הציבורי הוא שרשויות המדינה הן שיאכפו את החוק במקרים אלו, תוך שקילת מכלול השיקולים הרלוונטים וכי האכיפה לא תיהיה בידי הצדדים למחלוקת הפוליטית העומדת בבסיס המחאה". בנוסף צויין כי ההחלטה היא גם על דעתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים) רז ניזרי. לסיום נכתב כי כלל החומרים מועברים לטיפולה המקצועי של משטרת ישראל.

הקובלנה הפלילית הוגשה כנגד האנרכיסטים יונתן פולק, קובי סניץ ואילן שליף – מראשי ארגון "אנרכיסטים נגד גדרות". בקובלנה מואשמים השלושה בעריכה וסיוע להפגנות אלימות כלפי חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, הכוללות יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון במטרה לפגוע בהם. ההפגנות נערכות בין היתר בכפרים נבי סאלח, נעלין, בלעין ובמקומות נוספים.

יונתן פולק אביחי מנדלבליט עיתון הארץ חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד