י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שלום לך, מערכת בחירות רביעית

מבוי סתום: כל הקלפים משחקים לטובת נתניהו - אך אין גוש של 61

11 יום בלבד לבחירות: אם נסכם לרגע את הקמפיין, נכון לנקודה הזו, כמעט כל הקלפים משחקים לטובת מועמד הימין ראש הממשלה בנימין נתניהו • אלא שלמרות הכל - דומה כי נתניהו מתקשה לגייס את הרוב להרכבת ממשלת ימין • הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' עם תמונת מצב

מבוי סתום: כל הקלפים משחקים לטובת נתניהו - אך אין גוש של 61
נתניהו בתחילת השבוע צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אם בתחילה היה נראה כי נתניהו מגיע לקמפיין הבחירות פצוע, שעה שכתבי האישום ושאלת החסינות מרחפות מעל ראשו ונמצאים בראש סדר העדיפויות - הרי שכעת דומה כי השיח במערכת הבחירות השתנה לגמרי.

את השחיתות החליף השיח המדיני-בטחוני. בקשת החסינות הוסרה ויחד איתה גם קמפיין השחיתות של כחול לבן. כך גם הקמפיין על מצב הבריאות של המפלגה האחרונה הושתק מהר מהצפוי - למרות הפוטנציאל לנזק לליכוד ולראש הממשלה.

בנושא המדיני, כמו גם הביטחוני, הוכיחו בכחול לבן שיש להם פחות מה להציע. בנושא סיפוח הבקעה ויהודה ושומרון עד לרגע הזה העם לא הצליח להבין איך וכיצד שונה דעתו של גנץ מזו של נתניהו. גם בנושא הביטחוני - עד כה גנץ נמנע מלהציג תוכנית סדורה, בניגוד ל"הפתעה" שהבטיח לציבור בוחריו.

ובנקודת הזמן הזו, 11 יום קודם הבחירות, בכחול לבן מסיימים את הקמפיין ומסרבים פעם אחר פעם לומר את המובן מאליו - שלא ישתפו פעולה עם הרשימה המשותפת. בכך הם נותנים דלק לקמפיין החוצות של הליכוד - "בלי טיבי אין לגנץ ממשלה".

גם בנושא השחיתות דומה כי בכחול לבן נתקעו ואין להם מה להציע. השבוע אף התרחשה התפתחות בעלילה: מסתבר שגם אנשי כחול לבן נדבקו בנגיף. אם זה הקלטות אשכנזי, או הבדיקה הצפויה בפרשת 'המימד החמישי'. העננה הפוליטית שמרחפת מעל לראשם לא ממש מבשרת טובות.

מאידך, בכחול לבן עדיין לא הולכים לאבד מנדטים, משום שבתוך הגוש אין אופציות אלטרנטיביות. מה שכנראה ישאיר המון אזרחים ביום הבחירות, או בבית ביום חופש. כל אלו יאמרו לעצמם 'מה ההבדל בין גנץ לביבי', וגם שגם ככה הכרעה לא תהיה כאן, במערכה הזו.

למרות הקלפים שמשחקים לטובתו, ראש הממשלה מתקשה לגייס את ה-61 כדי להרכיב קואליציה. ושמא הישועה תבוא הפעם מאביגדור ליברמן, אותו ראש הממשלה ממעט לתקוף. את המכה הוא יקבל בעוד 12 יום. כשהנושא היחיד שהוא מוכר הוא נושא דת ומדינה - דבר שכלל לא נמצא על סדר היום ועשוי להשפיע על כוחו הפוליטי.

שלום לך, מערכת בחירות רביעית.

 

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד