י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התערבות בוטה"

ליצמן תוקף: 'לפיד יביא את הקורונה לישראל'

מכתב ששלח ח"כ יאיר לפיד לרה"מ בנימין נתניהו, הוא דורש להורות למשרד הבריאות לחזור מהכוונה להשתמש בבית החולים "מלבן" בראשל"צ כמקום לטיפול בחולים במחלות מדבקות • ליצמן: "יאיר לפיד פוגע במאמצי מערכת הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה לישראל"

ליצמן תוקף: 'לפיד יביא את הקורונה לישראל'
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"יאיר לפיד פוגע במאמצי מערכת הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה לישראל", כך תקף שר הבריאות יעקב ליצמן.

לדבריו, "אני מוחה בתוקף נגד ההתערבות הבוטה של יאיר לפיד נגד פעילות מערכת הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

כזכור, משרד הבריאות הקים מרכז להתמודדות עם הקורונה במספר ערים בארץ, ובתוכן גם בעיר ראשון לציון, שם הסבו מרכז גריאטרי למרכז התמודדות עם הקורונה. במכתב ששלח ח"כ יאיר לפיד לרה"מ בנימין נתניהו, הוא דורש להורות למשרד הבריאות לחזור מהכוונה להשתמש בבית החולים "מלבן" בראשל"צ כמקום לטיפול בחולים במחלות מדבקות.

שר הבריאות ליצמן תקף: "לתדהמתי, החליט לפיד לארגן הפגנה פוליטית מתוקשרת סמוך למרכז הגריאטרי מלבן בראשלצ, שעל פי גורמי המקצוע במשרד הבריאות הוכשר כמרכז קליטה אפשרי במקרה להידבקות בקורונה בישראל.

מדובר בפופוליזם מיותר שמפריע להיערכות משרד הבריאות הפועלת על פי תרחיש עבודה שבו ישנו חולה קורונה בישראל, לשם כך המערכת משמישה את כל המתקנים היעודיים שלה (ולא רק מלבן בראשל"צ).

משרד הבריאות עושה עבודת קודש, פועל מתוך אחריות לשלום הציבור ובריאותו, על פי החוק, בשיתוף המל”ל, משרד החוץ, השגרירויות השונות ובתי החולים. ארגון הפגנה פוליטית בסמוך למרכז קליטה לחולי קורונה אפשריים, היא פגיעה בעבודת אנשי המקצוע ומהווה חשש לשלום הציבור.

כשר הבריאות, אני מגבה לחלוטין את הצוותים הרפואיים, בראשם מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשנה למנכ”ל פרופ איתמר גרוטו, אנשי שירותי בריאות הציבור בראשות פרופ’ סיגל סדצקי, וכל העוסקים במלאכה 24 שעות ביממה, למען הציבור.

אני קורא ליאיר לפיד, אל תערב את הפוליטיקה בבריאות הציבור. יש גבול! תן לנו לעבוד ואל תפריע למערכת הבריאות להיערך כנדרש. חשוב לי לציין שעד כה אין חולה קורונה מאומת בישראל. אם וכאשר יהיו, הם יאושפזו על פי פריסה גיאוגרפית ייעודית ולפי תכניות עבודה סדורות, בהתאם להנחיות גורמי המקצוע".

יאיר לפיד יעקב ליצמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד