י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפלונטר הפוליטי מעמיק

מסתמן: ליברמן גורר את המדינה לבחירות רביעיות

המשבר הפוליטי: בראיון שהעניק היום יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לאתר החדשות 'וואלה', הוא הצהיר כי הוא לא יישב בשותפות עם הרשימה המשותפת, ומנגד שלל פעם נוספת אפשרות להיכנס לממשלת ימין חרדים • ליברמן גם התייחס לחקירתו הצפויה של יו"ר כחול לבן בני גנץ בפרשת 'המימד החמישי'

מסתמן: ליברמן גורר את המדינה לבחירות רביעיות
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הפלונטר הפוליטי מתעמק, ולא נראה כי יש אור בקצה המנהרה, לאחר שהיום (חמישי) מבהיר יושב ראש סיעת ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן פעם נוספת, כי מחד לא יצטרף לממשלת ימין חרדים ומאידך הבהיר כי הוא יתנגד לשיתוף פעולה פוליטי עם הרשימה המשותפת. מה שמסתמן -  יגרור את המדינה לסבב בחירות נוסף.

בראיון שהעניק היום לאתר החדשות 'וואלה' אמר ליברמן, כי "לא יהיו בחירות רביעיות" אך סירב לנמק כיצד תצליח המדינה להשתחרר מהפלונטר הפוליטי. "אני יכול להסתכל בלבן של העיניים של כל אזרח ולהגיד שלא יהיו בחירות נוספות" אמר ליברמן, והתחייב, כי "כרגע אני מתחייב שתהיה ממשלה. איזו ממשלה? זה כבר משהו אחר. אנחנו נפעל להקים ממשלה לאומית ציונית וליברלית" אמר אך לא פירט.

בדבריו קבע ליברמן, כי נתניהו סיים את דרכו הפוליטית: "מבחינתי הוא אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. הוא סיים את דרכו. הוא יותר מדי שנים נמצא בשלטון, הוא כבר איבד את החושים ואת המוטיבציה לעבוד ולעשות מה שצריך". ליברמן הזכיר את דבריו של נתניהו מ-2009, שאמר אז כי "ראש ממשלה ששקוע עד הצוואר בחקירות לא יכול לא מבחינה ציבורית ולא מבחינה מוסרית להמשיך ולכהן בתפקידו" את הדברים אמר אז בהקשר לכהונתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, על רקע מצבו המשפטי אז. ליברמן תקף ואמר: "נאה דורש, נאה מקיים, זה קודם כל".

בהתייחס ליום שאחרי הבחירות ולאפשרות כי לא תהיה הכרעה גורפת כשיו"ר ישראל ביתנו ישמש שוב כלשון המאזנים, אמר ליברמן ל'וואלה', כי "בפעם האחרונה לא המלצנו על אף אחד, אנחנו נראה את התוצאות ובהתאם לקווי היסוד נחליט". ליברמן הוסיף גם הפעם לשלול אפשרות של תמיכה בבלוק הימין-חרדים של נתניהו, אך הצהיר מנגד כי יתנגד לכל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת.

לדברי ליברמן, דרישתו היא, כי "קודם כל ממשלה וקואליציה ציונית" דהיינו ללא החרדים וגם ללא "הרשימה המשותפת, כי זו רשימת תומכי טרור". ליברמן טרח להגיש כי התנגדותו לישיבה עם הרשימה המשותפת היא "לא בגלל שהם ערבים, יש לצערי גם יהודים, כשרים למהדרין, כמו עופר כסיף שהוא אולי יותר קיצוני מכל הח"כים הערבים בכנסת. לכן מבחינתי הם לא לגיטימיים, הם לא יכולים להיות חלק ממערך שלטוני - לא מבחוץ ולא מבפנים".

ליברמן התייחס גם לבדיקה הצפויה כנגד יו״ר כחול לבן בני גנץ בפרשת 'המימד החמישי', ואמר בראיון כי "אם המשטרה תתחיל בבדיקה היא תביא את המסקנות. אני לא שופט בן אדם לפני שיש ממצאי חקירה. יש החלטה של פרקליטות, ואחר כך החלטה של בית משפט. אני באמת מאוד מאוד לא בקיא אבל חובתה של המשטרה לבחון ולבדוק".

אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד