כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
11 יום לבחירות > הטונים מחריפים

מתקפה משולבת נגד בני גנץ: "החרדים אינם שק החבטות שלך"

"גנץ חוזר היום שוב על טעויותיו להשתמש בהסתה וניגוח כלפי הציבור החרדי", מתקפה חריפה ביותר הערב כלפי יו"ר 'כחול לבן' שבחוצפתו תקף את הראשל"צ וקרץ למצביעים רוסים בהבטחות מפליגות בנושאי דת ומדינה | הטונים חריפים כל כך, שאין סיכוי לישיבה בכפיפה אחת • סוער

מתקפה משולבת נגד בני גנץ: "החרדים אינם שק החבטות שלך"
משה גפני/בני גנץ/יעקב ליצמן צילום: צלמי פלאש 90

בעקבות דבריו החצופים של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בפני קהל מצביעים רוסי, כלפי הראשל"צ הגר"י יוסף, לצד כינוי "כשלון" לשר ליצמן והבטחות לשנות את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, מתקפה משולבת מצד הח"כים החרדים כלפי גנץ, מה שקובר עמוק יותר את הסיכוי שהניצים ישבו יחדיו תחת כפיפה אחת.

שר הבריאות, יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן היה הראשון להגיב: "בני גנץ שכשל בתפקידו בחברת המימד החמישי שפשטה רגל, כשל בניסיונותיו להקמת קואליציה, זיגזג בעמדותיו לגבי החרדים, חוזר היום שוב על טעויותיו להשתמש בהסתה וניגוח כלפי הציבור החרדי ומסורת ישראל, ככלי פוליטי קל וזמין".

"לעומתו, הצעדנו את מערכת הבריאות בישראל לאחד מהמערכות המובילות בעולם, הובלנו בהצלחה רפורמות ענק למען כלל האוכלוסיות והמגזרים, קידמנו את הפריפריה והגדלנו דרמטית את סל התרופות, מה שלא עשו לפיד וגרמן. ועוד היד נטויה, לקדם, לייעל ולשפר את שירותי הבריאות למען אזרחי ישראל".

ליצמן הוסיף ותקף בחריפות יתר: "בניגוד לשקריו של גנץ, הצלחנו להוריד בכמות הזיהומים בבתי החולים, והתחלנו במהלך הקמת 2 בתי חולים חדשים בנגב ובצפון - מהלך שגנץ אינו בוש להעתיק ולהתרברב עימו כגימיק בחירות".

"מר בני גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך ואינם אמורים לשמש קרבנות בתחרות הפרועה בינך לליברמן, על קולות ומנדטים", תקף ליצמן והזכיר לו כי "רק לפני כמה חודשים התחרטת על השימוש הציני והבזוי בציבור החרדי ומסורת ישראל בקמפיין הבחירות, והנה שוב חזרת לשקרים ולהכפשות, להסתה ולשנאה, בהכרזות נגד השבת ונגד מרן הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, דברים אותם אני מגנה ומוחה נגדם בכל תוקף".

"התנהגותך זו, מחייבת אותנו לדבוק בעמדתנו לתמוך אך ורק בהקמת ממשלת ימין, כדי שנוכל לשמור על הציביון היהודי של המדינה, למנוע פגיעה במסורת ישראל ובסטטוס קוו, ולהגן על קדשי ישראל וזכויות הציבור החרדי", כך ליצמן.

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקך גם הוא את גנץ ואמר: "בני גנץ הוא המועמד הכושל ביותר לראשות הממשלה, אי אפשר להבין ממנו מה הוא אומר. וראו זה פלא, כשמתחילים לצוץ פרשות שחיתות שקשורות אליו ואל מפלגתו, בוחר גנץ בתחרות פרועה מול ליברמן להשתמש ביהדות החרדית ובמסורת ישראל כתרנגול הכפרות שלו בהתקפה חסרת שחר נגד הציבור החרדי ונגד שר הבריאות הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב למתקפה של גנץ על הרב הראשי ואמר: "בניסיון להסיט את השיח מהחלטה לפתוח בחקירה בפרשת "המימד החמישי", אתה מקשיב לעצת יועציך וקורא מהטלפרומפטר מסרים קשים כנגד רבנים מנהיגים גדולי ישראל וממשיך לפלג ולשסע את העם. חזור בך".

"גנץ שרק לפני כשבוע דיבר על כבוד ליהדות ולערכים לאחר קמפיין אנטי חרדי שניהל בבחירות הקודמות, והנה שוב נסחף אחרי לפיד והתחיל לדבר כאחרון המסיתים", הגיב חבר הכנסת יעקב טסלר מ'יהדות התורה' ומנה: "זה התחיל באשמת ליצמן בשקרים, בעד שבירת הסטטוס קוו בשבת, וכעת נגד רבנים. בני גנץ לקח צד ברור בין הרוב השפוי במדינה המואס בהסתה ובשיסוע לבין אלו שזולת הסתה פרועה והשתלחות במגזר החרדי אין להם מה להציע לאזרחים. מנהיג אתה בוודאי לא".

ח"כ ישראל אייכלר, התייחס לדברי גנץ במטה הבחירות של 'אגודת ישראל' בביתר: "היום בערב בני גנץ שמקבל תמלילי נאום מלפיד, אמר בפירוש שהם לא רוצים מדינה יהודית. גנץ אולי מבין בעסקים כושלים אבל לא ביהדות. אם אין דת יהודית אין מדינה יהודית. בלי תורת ישראל אין מדינת ישראל".

"גנץ מדקלם את עלילת ליברמן כאילו נאמר על יהודי רוסיה שהם גויים. שקר וכזב", תקף אייכלר והוסיף, "הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א אמר במפורש שאינו מדבר על יהודי רוסיה אלא על הגויים שונאי הדת היהודית. לפיד אומר לו מה להגיד. אם הוא לא יסית נגד החרדים, ליברמן יגנוב לו קולות בהסתה אנטישמית יותר".

סגן יו"ר הכנסת אייכלר אמר לסיום: "הגענו למצב של אנטישמיות גלויה. ליברמן וחבריו אומרים בתעמולה ברוסית שהחרדים יעשו בהם פוגרומים. זאת קריאה למלחמת "הגנה עצמית" כמו בקישינוב" והדגיש "יש לומר את האמת. החרדים אינם נגד יהודי רוסיה. אדרבה, אנחנו רוצים לחזק את יהודי רוסיה. אנחנו לא ניתן לליברמן וללפיד את יהודי רוסיה שאבותיהם מסרו נפשם על היהדות".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס הגיב לדבריו החמורים של ח"כ גנץ על הראש"ל ואמר: "עצוב לראות איך מתמודד לראשות ממשלה משמש כמריונטה ומובל ע"י סוללת יועצים. מר גנץ חי ביקום מקביל, יקום שבו הציבור הדתי והמסורתי בישראל איננו קיים והפגיעה וההסתה במנהיגיו מותרת. מר גנץ דע לך - ההסתה מחלחלת, חזור בך!".

אזולאי הוסיף: "היום הזה, פגעת פגיעה חמורה במאות אלפי איש אוהבי הדת ושומרי המסורת. היום הוכחת שוב מדוע עם ישראל זקוק לתנועת ש"ס חזקה שתשמור על מדינה ישראל כמדינה יהודית".

נזכיר כי מוקדם יותר הערב בכנס בחירות בתל אביב לדוברי השפה הרוסית, אמר יו"ר 'כחול לבן' בנימין גנץ כי "לגבי הקשיים מול הממסד הדתי - נדרשת פעולה ממלכתית ונחושה. ראינו רק לפני שבוע משגיח הכשרות, ששכח שדרך ארץ קדמה לתורה, והתעמר בעובד ברשת סופרמרקטים, משום שהחליט שהוא לא מספיק יהודי עבורו. לא מספיק ישראלי עבורו. יש לזה רק מילה אחת: בושה. פשוט בושה".

לדברי גנץ, "ישראל היא מדינה יהודית אבל היא איננה מדינה דתית. מאות אלפי ישראלים דוברי רוסית הם אזרחים שיהדותם לא מוכרת על ידי הרבנות, ולמרות שהם שווים בחובות שאנחנו דורשים מהם, הם לא מקבלים זכויות שוות. אנחנו עדים לאין ספור מקרים של יחס מפלה, של חקירות משפילות ומבדקי יהדות מעליבים. אני מתכוון לשים קץ לתופעה הזו".

הוא המשיך והבטיח: "כראש ממשלה אעביר חוק את ברית הזוגיות, כדי שכל אחד יוכל לחיות בזוגיות ולקבל זכויות שוות ללא תלות בממסד הרבני". גנץ התחייב בפני הציבור הרוסי "אני מתכוון לאפשר לבצע זאת אצל כל רב עיר ולדאוג שהתהליך יהיה פתוח ומקבל", כשהוא מסביר כי "בכלל, אצלי הרשויות המקומיות שמכירות את הצרכים, יקבלו כוח רב יותר ויוכלו לקבל החלטות לגבי הפעלת תחבורה בשבת, פתיחת שטחי מסחר, בוודאי באזורים שאינם נועדו למגורים".

גנץ אף התייחס לדברי הראש"ל הגר"י יוסף בחודש שעבר ואמר בנאומו, "שמענו לאחרונה שיש כאלה שמעיזים לקרוא לכם "גויים". מי שאומר זאת הוא אדם שלא באמת אכפת לו מהיהדות שלכם, או מיהדות בכלל. הם מנסים לערער על הישראליות שלכם. לא עוד. אתם לא צריכים אישור מאף אחד על הישראליות שלכם. מדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה נבנתה על ידי העולים ממדינות חבר העמים לשעבר בעליות הראשונות. העולים של שנות התשעים ושל שנות האלפיים הובילו אותה לצמיחה אדירה, להתבססות ישראל כמעצמת הייטק", כך גנץ.

כמו כן, גנץ נתן הערב גט כריתות סופי לממשלה בראשותו שתכלול את החרדים ואמר: "יעקב ליצמן הוא שר בריאות שכשל בתפקידו ולכן אנחנו ניקח את זה אלינו".

בני גנץ יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני בחירות 2020 הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד