כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"המנהיג היהודי הגדול בדור האחרון"

מפתיע: כיכר על שמו של הרבי בריו ד'ה ז'נרו

שלושה עשורים אחרי שנפתח מרכז חב"ד הראשון בברזיל, נחנכה כיכר על שמו ולזכרו של הרבי מליובאוויטש | בטקס כונה הרבי: "המנהיג היהודי הגדול ביותר בדור האחרון"

מפתיע: כיכר על שמו של הרבי בריו ד'ה ז'נרו
נתי שוחט, פלאש 90

כיכר מרכזית בריו דה ז'נרו, לשעבר בירת ברזיל. נקראה על ידי הרבי מליובאוויטש, שלושה עשורים לאחר שנפתח מרכז חב"ד הראשון בעיר השנייה בגודלה בברזיל.

כמה מנהיגים יהודים ושאינם יהודים השתתפו בטקס ביום רביעי האחרון לכבוד מורשתו של האדמו"ר מליובאוויטש, אשר משנת 1950 ועד פטירתו בשנת 1994, הוביל את התנועה החסידית חב"ד-ליובאוויטש עם השפעה יהודית מרכזית ברחבי העולם.

"כל אדם חיובי וצדיק. חייב להיות בזכרון בגלל מעשיו", אמרה הגברת הראשונה של ריו, סילביה ג'יין קריבללה, בשם בעלה ראש העיר מרסלו קריבללה, איש דת נוצרי פרו-ישראלי בולט. "הכיכר הזו תנציח את זכרו של האדם שהשאיר תורות יקרות לכל המין האנושי".

הכיכר ממוקמת בעיר לבלון, השכונה העשירה של ריו ומתגוררים בה מאות משפחות יהודיות, שם נחנך מרכז חב"ד הראשון בעיר בשנת 1987.

"כאשר הוריי ברחו מגזענות ואנטישמיות בארץ מולדתם והגיעו לריו בשנות השלושים של המאה העשרים, על ספסלים בכיכרות הציבוריות היו כתובות כמו 'אסור לכלבים ויהודים'. כך סיפר קונסול הכבוד של ישראל בריו, אושיאס וורמן, לאתר JTA. "שמונים שנה אחרי, אנחנו כאן בכיכר ציבורית במקומות היפים ביותר של ריו לחנוך כיכר על שם המנהיג היהודי הגדול ביותר בדור האחרון".

הרבי מליובאויטש ריו דה ז'נירו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד