י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החביא מספר כלי נשק

חריג: מתפלל בית הכנסת תכנן לבצע פיגוע ירי ונעצר ברגע האחרון

עבריין מורשע ואסיר לשעבר איים לפגוע בבית הכנסת בו הוא מתפלל בפלורידה • הבלשים פשטו על ביתו ומצאו ממצאים הקושרים אותו לחשדות • המתפללים מספרים על סימנים מוקדמים שהעלו את חשדם לגביו • החשוד התבטא: "אני יכול ללכת לבית הכנסת ולירות בכולם" • כל הפרטים

חריג: מתפלל בית הכנסת תכנן לבצע פיגוע ירי ונעצר ברגע האחרון
אלפרדו סאנצ'ס צילום: משרדו של השריף

אדם שאיים לבצע פיגוע נגד בית כנסת של חב"ד בפורט מאיירס שבפלורידה, נעצר ביום רביעי האחרון. השריף של מחוז לי קאונטי, כרמיין מרסנו, הודיע ​​ביום חמישי בבוקר על מעצרו של אלפרדו סאנצ'ס, עבריין מורשע.

לפי השריף, סאנצ'ס בן ה-43, נשוי ואב לשני ילדים, שהיה מבאי בית הכנסת, כתב ברשת חברתית ביום שלישי האחרון כי "יש לי אמצעים ויכולת לבצע ירי בבית הכנסת".

סאנצ'ס נעצר אחר הצהריים (רביעי) בביתו והוא יישאר במעצר עד הדיון הבא בעניינו ב-23 למרץ. יצוין כי בית הכנסת של חב"ד נמצא שני רחובות מביתו של סאנצ'ס.

הרב יצחק מינקוביץ, רב בית הכנסת, אישר כי מדובר בבית הכנסת שלו. ואמר על המעצר: "הוא היה בא לבית הכנסת, מתפלל ולומד. הוא התנדב, הוא עזר. אז כן, בהחלט הייתה זו הפתעה שלא היה לנו שום סימן לאף אחד מהדברים האלו".

אלפרדו סאנצ'ס

"כשמדובר על איומים על בית כנסת, אני אגיד שכן, אנחנו לוקחים את זה מאוד מאוד ברצינות", אמר הרב מינקוביץ; "אנו עובדים באופן הדוק מאוד עם הרשויות המקומיות, רשויות המדינה, הרשויות הפדרליות. יש לנו כאן תקציב אבטחה גדול שממומן על ידי תושבים מקומיים", הוא הוסיף.

אתר winknews מדווח, כי לא רק שהעבריין המורשע סאנצ'ס הלך לעתים קרובות להתפלל בחב"ד, אלא שהוא מתגורר לאחרונה בבית בבעלות בית הכנסת עם אשתו וילדיו.

בלשים מצאו ארבע כלי ירייה שונים, כולל רובה AK-47, בביתו של קרוב משפחתו של סאנצ'ס. הוא נעצר והואשם בהחזקת נשק ותחמושת. כאמור, סאנצ'ס הוא עבריין מורשע בשל פשעים משנת 2006. באפריל 2006 נידון סאנצ'ס למאסר בגין פשעים בהם היו מעורבים כלי נשק, הוא שוחרר בפברואר 2007.

במהלך החקירה שוחחו חוקרי משרד השריף עם חברי בית הכנסת, והתגלו פרטים על אירועים שונים הקשורים לסאנצ'ס, שהיה מוכר בתוך קהילת בית הכנסת בשמו העברי "עמנואל". השריף מרסנו אמר כי החוקרים חשפו ראיות שלפני שלושה חודשים הציע סאנצ'ס למכור לחבר בית כנסת אחר נשק חם תמורת 500 דולר, אך המכירה לא הושלמה.

מתפלל נוסף מבית כנסת אמר לחוקרים שהוא היה בביתו של סאנצ'ס וראה אקדח שחור שסאנצ'ס ניסה להסתיר כשראה שהוא מסתכל עליו. אותו אדם אמר שבזמן אחר סאנצ'ס אמר לו שאם היה לו "עוד בורג משוחרר, אני יכול ללכת לבית הכנסת ולירות בכולם".

חוקרים שחיפשו בביתו, מצאו נשקים מלאים בתחמושת וכן מספר ארגזי תחמושת שהיה אסור לסאנצ'ס להחזיק, עקב היותו עבריין מורשע. נמצא גם ציוד לניקוי אקדחים.

השריף מרסנו הוסיף, כי לחוקרים נודע שסאנצ'ס ביקר בביתו של קרוב משפחה סמוך למעצרו, והחביא שם תיק עם נשק.

אלפרדו סאנצ'ס בית הכנסת סוכל פיגוע ירי פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד